Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 30 maj 2012

KÖPER NI SPECIAL SCHAMPON?

Det finns ju så mycket olika schampon,massor av märken och vad dom ska vara till.Schampo till färgat och tonat hår till exempel, det har jag köpt ibland tidigare när jag haft toning i håret. Det ska ju förlänga tiden som färgen sitter kvar och vara bra och tillföra saker som behövs på ett behandlat hår.
Men jag har då aldrig märkt nån skillnad, så lika gärna kan man köpa ett vanligt schampo och balsam-
Nu skriver också tidningen Råd & Rön som jag har att dom pengarna kan  man spara in på att sluta köpa specialschampo.
Ett test som gjorts på 16 olika specialschampon för färgat hår fick samtliga betyget dåligt  när det gäller färgskyddet. Däremot var schampona ok att tvätta som vanligt med.
Färgen  på ett färgat hår förändras,särskilt efter första tvätten, vilket schampo du än använder. Men färgens värsta fiende är solen. UV strålarna bleker färgen så det gäller att skydda håret.

Hela eftermiddagen har vi varit ute och flängt, en lång härlig prommis ute vid Karlslund. Efter sista backen där så var man torr som fnöske i munnen. Varför hade jag inte en vattenflaska med mig. Peppe drack vatten ur ån.

På väg hem sen så stannade jag till vid Granngården och köpte tuggben ett helt gäng.Bajspåsar skulle jag köpa med det glömde jag såklart...
Ännu ett stopp blev det hos Hemglass, sen hem och dricka ett stooort glas med isvatten.

Mixpack - Bästismix - Hemglass Bästismix köp den här så levererar vi glassen till dig, nästa gång Hemglassbilen kommer till din gata.


Men nu är vi hungriga,så dags att börja med maten, korv stroganoff blir det och jag tror banne mig att jag tar färskpotatis till,jag blev så sugen på det.  Jag köpte ju lite på Maxi idag, och den måste ju helt klart vara bättre än vinterpotatisen..
Haa de.....♥






21 kommentarer :

Siita sa...

Här blev det färska hamburgare o makaroner. Det gick ner som allt när man är hungrig. Hoppas min gubbe kommer snart oxå o äter. Sen blir det låda till jobbet i morgon. Kramar

Diana sa...

Jag kör med vanligt schampo från mataffären. Men jag är sugen på att testa ett från frisören, blir mitt hår bättre då kanske? Något jag däremot är i skrikande behov av nu är en hårinpackning, måste komma ihåg att köpa det!

Lisbeth sa...

Då har jag haft rätt hela tiden när jag inte köpt special schampon Det enda jag tror på är de som är för torrt hår som jag har. Har testat vanliga men då blir håret som hö. Vad kul att ni får ett köpcentrum. Om inte är det bekvämt att ha allt på samma ställe. Peppe är klok han precis som mig håller han sig på stenarna.
Kram på dig

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Eftersom jag har skalat huvud så är inte schampo något jag tänker speciellt mycket på - jag fokuserar i stället på någon duschtvål! :)

Vero sa...

Jag använder mig numera av TreSemmé. På Maxi är den inte dyr och jag tycker om hur håret luktar och mitt blir inte alls så "frizzigt" när jag använder det.

Blev sugen på glass nu av någon konstig anledning.

ansepanse sa...

nej, jag köper inget specialschampo, tycker helt vanliga går bra
kramar

Rigmor sa...

Åhhh....jag som trott att jag varit duktig när jag köpt shampoo för färgat hår...fast det är ju i och för sej inte dyrare än andra...men ändå...lite lurad känner jag mej allt!!
Glass...det var länge sen!! Eller inte...om jag tänker efter!! En helg med barnbarnen, utan glass...?? Det vore ju näst intill otänkbart, så visst åt jag lite glass i helgen, men inte alls i den mängd som jag gjorde förr!! Däremot var det länge sen jag handlade av hemglass.
Ha det så gött vännen!!
Kram kram

Annette sa...

Jag köper inga special schampon,tar det som finns.Har inte märkt nån skillnad för det,fast man färgar håret.Det är nog rätt att det är solen man ska akta sig för.Jag läste att dom ska bygga ut Ikea,men jag tycker det är stort nog.Vacker bild på Peppe så söt att man smälter för han.Ha en bra dag i morgon.Kram vännen

Majken sa...

Färskpotatisen var riktigt god. Vi testade häromdagen :-)

ang shampoon. Nej jag använder inte specialshampon. Men frissan brukar fråga om jag använder shampoo för färgat hår för det är mycket bra enligt henne.... Men jag har aldrig märkt ngn skillnad.. Solen har jag dock märk bleker håret rejält... :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Yvonne sa...

Jaha då har jag haft rätt hela tiden om shampo och balsam. Nu ska jag lägga mitt trötta huvud på kudden. Natti med dej och sov så gott. nattakram och pööss!

Äppelblom sa...

Jag kör med Barnängens - milt och bra.
Färskpotatis - mums!
Ha det fint!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Sv: Ja, nu är det allt bra spännande! :)

Ha en fin dag!

Yvonne sa...

Godmorgon! Tack för att du tassade tyst och stängde dörren tyst efter dej för jag sov när du kom... Ha en bra dag Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

Hej =) Jag brukar använda just det som du har på bilden, tycker det är toppen, och luktar så gott =)
Hoppas du får en bra dag! Kram kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Tur jag slipper bry mig ;) Färgat inte håret :)
Kram.

Camilla sa...

Jag köper schampo på affären. Visst har jag provat schampo som man köper hos frissan men inte tycker jag att det var värt priset.
Nä..huvudsaken är att håret blir rent.
Kram!

Nett sa...

Inget specialschampo här inte, det får vara. Har testat de flesta sorter och jag tycker inte håret blir bättre för det. Kram

Anonym sa...

Jaha du,Schampo är nog en av de saker jag bryr mig minst om,,det kan bli vad som helst...Färskpotatis redan,den kanske kommer från Cypern..
Ja jag hade inte en aning att honb tog dessa bilder,fick se dom i går,gillade dom..Haé Kram.

Disa E sa...

Jag köper dom som luktar gott, sen får det nästan vara vad skit det vill..
Lukten är viktigast. ;o)
Ha en skön dag.
kram♥

Yvonne sa...

Vi kunde ju ha fått bedövningsdropparna med oss hem första gången.Nu har jag droppat honom i ögat.Det ser lite bättre ut idag. Kram!

fina frun sa...

Faktiskt så brukar jag uppleva att de dyrare salong shampona är sämre... men det fick jag förklarat för mig att det beror på att de ÄR bättre för håret men kan upplevas sämre, eftersom de inte innehåller silikon och annat skräp som lägger sig som en hinna på hårstrået och bara lurar till sig en effekt...
Den bästa serien jag provat kommer från AUSSIE!