Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 4 maj 2012

LITE BURRIGARE IDAG

Med vädret alltså. Annars är det lugnt på fronten,inga tidiga fikabesök i dag..*L*...men det känns kylslaget ute mot för vad man har blivit van vid.
Det blir nog en tjockare tröja under sommarjackan. Funderar på om det blir skogen,det brukar kännas lite varmare där när vinden är kall.
Ses till fikat..♥

Happines Friday

16 kommentarer :

Yvonne sa...

Jag mår så där! Har bestämt mej för att kolla upp hos läkaren.Ingen sol här idag! Morgonkram!

Marre&Rasmus sa...

Jo och här satt mössan fint i morse då det fläktade iskalla vindar, burr… Trevlig helg önskas er alla, kramiz

fina frun sa...

Även här har solen gömt sig bakom moln idag.

Anonym sa...

Hej du,,ja hoppas det vänder här nere ordentligt nu,det har varit lite hipp som happ med vädret den gångna veckan..Men då passar det att besöka vännerna,vilket är ett måste..Haé Kram.

Maria sa...

Hoppas du fick en fin promenad, här är de lite mulet idag men inte så kallt. Pelargon, tänk vilken fin blomma som finns i så många ljuvliga färger.
Önskar dig en fin helg/kramen

Malin sa...

Burrigare även här men ändå så tyckte sonen att vi skulle premiärdoppa oss i sjön idag!! Han ändrade sig när vi doppade tårna kan jag säga!
Sv. Vi köpte den faktiskt på ICA Maxi, den är HELT suverän, dammsuger upp vattnet och smutsen och det blir PREFEKT och fort går det oxå!
Kram

Carina Sjölund sa...

Här är det ingen risk att man behöver bränna sig i solen idag :)
Huja vad burrigt det är. Vi som har stängt av värmen för någon dag sedan, bara att tuffa igång den igen!
Hos min farbror som bor sju mil från oss, där snöar det för fulla muggar, IGEN!!!!!
Fredags kramen till dig goa vännen♥♥

Semester & Mat sa...

Här är det nu mer snö än bara snöblandat regn i luften,så trist.
Men det får bli tjcokare tröja under sommarjackan, för vinterjackan vill jag inte ta fram igen...

Ha en fin helg!

Sanna sa...

Missade Let´s dance igår och vet fortfarande inte vem som åkte ut. Ser i tidningen att det även blir förskjutet nästa vecka också p.g.a sporten. Tänk den ska alltid gå i första hand och vi andra som inte tittar får väljas bort.
*suck*

Nåja det går väl repris och ska försöka komma ihåg att titta då.

Vilken härlig hackspett du fått till besök och det är lite ovanligt men har du godis i mataren så förstår jag att de kommer. Jag har tagit bort mina men kanske skulle ha väntat lite till då.

Ingen snö vill vi ha och hoppas SMHI har fel.

Kramisar och trevlig helg!

Lisbeth sa...

Och regnet det bara öser ner...precis som i låten men vi är glada att vi slipper snön som de varnat för. Det som också är positivt idag det är att inga ögon kliar. Halva släkten har pollen allergi och det var ett helsike sista dagarna men nu slipper de .
Ha en fin kväll
Kram

Susanne P sa...

Här skulle man nästan behövt långkalsongerna idag. Såååå kallt!
Kram och ha en fin fredag.

Nett sa...

Burrigt japp, det känns nästan som höst därute, jag får väl lägga mig i ide denna lediga helg ;) Kram

Ama de casa sa...

Här är det också ganska molnigt idag, men inte så kallt :-)

Anonym sa...

Ja det finns ett antal stamställen där man alltid blir väl mottagen..
Paula har haft sin restaurang öppen för elever under många år..
Vi har inte bestämt än vad det blir till kvällen,något blir det säkert..I dag har det varit en varm dag,med solk på em..Haé Kram.

Anonym sa...

Sol ska det vara,,inte solk...Kramen.

Siita sa...

Verkar som om du får ta till stumpbyxorna igen. Här regnar det som satan nu. Kram