Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 21 maj 2012

LITE SOVMORGON

Jag är egentligen en riktig morgon älskare,uppe tidigt och tycker det är skönt att komma i gång i lugn och ro. Men i dag blev det en liten sovmorgon. Här vaknade man upp till ett strålande sommarväder. Känns nästan lite ovant efter all kyla och regn.
När jag sitter här vid datorn och tittar ut så ser jag hur granntjejen håller på och drar upp alla Maskrosor. Ett evighets jobb tycker jag det känns som. Jag tar bara bort dom allra grövsta bladen,annars får dom sitta. Vad gör det egentligen. När man får en stor bukett plockad av barnbarnen som tycker att blommorna är jättefina,då får man ett annat synsätt på det hela..*L*...
Nu ska vi ta morgonrundan Peppe och jag, sen blir det en tur ut till köpcentret. Jag ska köpa present till dottern som fyller år nu i veckan. I Maj är det många som fyller känns det som...
Sen ska vi njuta av den fina dagen bara..
Ses...♥


12 kommentarer :

RackarTuss sa...

God morgon!
Japp - måndag idag :D

Siita sa...

Skiljer ca 7 mil, jag har inte sol här. Vore jag inte så trött på at åka så skulle jag dra ner till solen hos dej. Jag sitter här o fryser. Kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Så här på landet med åkrar åt nästan alla håll är verkligen maskrosor ett evighetsprojekt. Vi har dessutom väldigt stor trädgård.

Tur vi har massa ninisar som älskar att äta maskrosor - de är nöjda :)

Kram.

Ama de casa sa...

Fina Peppe! :-)

Jag stred mot maskrosorna i 21 år. Dom vann... ;-)

Anonym sa...

Hejsan,,du puffar på bra ser jag,,det blir allt glesare mellan molnen,,är bara graderna som stretar emot +11 nu...Haé Kram.

Carina Sjölund sa...

Maskrosor är en blomma för sig det. Mest som ogräs tycker jag :)

Hoppas du hittar någon fin present till din dotter!

Vilken fin bild på snyggingen :)
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Ja dom är ett fint duettpar...Bra puffat nu är det drygt +15,tack o bock..Kram.

Lisbeth sa...

Även om det är jättekul med kalas så kan jag känna efter några intensiva dagar att jag bara vill ha lugn och ro. Så härligt att sommaren kommit till er. Det sägs att den ska dyka upp även här under veckan
Ha en fin eftermiddag
Kram

ansepanse sa...

visst känns det ovant men nu ska vi njuta :)
maskrosor har vi gott om
kramar

Paulahelenas sa...

Visst är det härligt med solen!
Har varit med sonen A till tandläkaren...nu blev det tandställning.
Så o handla o hem o laga maten. Gick bra med att på hugga lite skog så vi får mera pengar....:))) Känner mej rätt så tillfreds idag, inte så ont :)

Ha en fortsatt härlig dag!

Kram,kram

Majken sa...

Ja.. det är många som fyller år i maj.. alla "viktiga" :-D

Hoppas du hittade ngt bra åt dottern :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Roggan sa...

Underbar bild på Peppe. Nu när jag blivit så trött på morgnarna så kan jag sova jättelänge. Kram