Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 10 maj 2012

NOAKS ARK

Dags att samla ihop allt och kliva ombord på båten, för banne mig snart så flyter vi bort. Regnet har fullkomligt vräkt ner hela eftermiddagen. Men nu struntar vi i det och njuter av Let`s Dance och en stor mugg med favorit teet...
Haa de...♥


     Dottern Mona och Peppe sover gott uppe i stugan i Norrland sommaren 2010,inget regn då inte...♥

                                     

12 kommentarer :

Roggan sa...

Samma väder här. Ja de såg ut att ha det riktigt mysigt. Kram

Yvonne sa...

Vi har också haft regn i em. Så gott dom sover!! Sov nu du också lika gott vännen. Nattikram och Pöössen!

Diana sa...

Fast grödorna mår bra! :)

Majken sa...

Japp här blev det oxå Lets dance & äntligen dansade rätt person ur tävlingen :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Semester & Mat sa...

Ja här har det smattrat mot fönstret hela kvällen, rätt mysigt att vara inne. Sitter med te nu och tända ljus :)

Gilla sa...

Vi har haft ösregn nästan hela dan och nu tror jag nog att växtligheten har fått vad den behöver på ett tag. Vi har farit runt som vanligt.

Sv: Kul att du gillade mina bilder, men de är inte de bästa, men behövdes för Trissen.

De mårbackorna du såg har övervintrat minst två vintrar, så nu är det nog tid att klippa ner dem lite. Jag tycker att just dessa rosa är så härliga.

Kram/Gilla

Fenixmonas sa...

Å´så fint de ligger där! Här vräker det underbara vårregnet ner och vägarna har förvandlats till strida vårbäckar! Kramiz

Anonym sa...

Mors,blev utan internet i går,kom åter i morse..Det blir den stora Väntardagen i dag (hemresa),Hoppas ni inte flutit bort bara,jag tar hem finväder..Haé Kram.

Nett sa...

Ja detta vädret funderar man över, kanske dags att bygga den där arken ;) Hoppas att du får en fin kommande helg. Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Hoppas att du har sovit gott.Här öser regnet ner.. Morgonkram!

Anonym sa...

Hej! Nu kommer solen fram här så då kan jag fortsätta med målningen av fönstret både ute och inne. Hi Hi !! Ha en fin dag !

Malin sa...

Skitväder här oxå igår men idag SER det lite bättre ut! I morgon får det INTE regna, då ska ju vi vara ute hela dagen och jag har inte ens regnkläder.... Fin bild!
Kram