Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 3 maj 2012

SKIT UNDER NAGLARNA

Det brukar jag få när jag håller på i trädgården eftersom jag sällan har trädgårdshandskar på mig.Jag vill känna kontakten med jorden det är så härligt. Alltså har jag pysslat en del  i trädgården i dag, varvat med fika såklart.
En ljuvlig Mårbacka pelargon blev inköpt bla.

Jag tänker sätta ut den sen men väntar tills  vädret blir stabilare.

Penséerna blommar tacksamt på och det hoppas jag att kärleks pelargonen kommer göra också som jag köpte.

Här har vi en som är hungrig och förser sig av jordnötterna. Jag matar mina pippisar fortfarande,nu äter dom som dom inte gjort på hela vintern. Inte så konstigt när dom har en hel familj att föda....


Den underbara  Kärleks pelargonen, får stå ute i solen men komma in på kvällen.
Det är torsdag idag och ni missar väl inte att Let`s Dance har bytt dag....
Haa de...♥

                       

10 kommentarer :

Yvonne sa...

Bäst att ta in pelagonerna.. Nu ska jag natta mej.Sov så gott vännen och stor Pööss!

Lisbeth sa...

det är inte så ofta jag gräver i jorden men när jag gör det så blir det utan handskar. En bekant till mig skällde för att jag gjorde så. Hon sa att om man har ett litet sår och otur så kan man få riktigt elaka infektioner där. Förstår att Peppe var vaksam. Så klart måste han kolla husses revir.
Ha en fin morgondag
Kram

Carina Sjölund sa...

Lite skit under naglarna har inget dött av *L*
Visst blir det fint när man får rensa rabatterna, nu fattas bara några fina sommar blommor :)
Kramen på dig vännen♥

Siita sa...

God morgon. Fortfarande på + här, men bara 2.4 grader. Hoppas slippa snön som dom lovat. Ska köpa blommor till mina lådor oxå, men väntar lite med dom. Ha det gott. Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Fina blommor. Pelargoner är så fina :)
Jag och barnen ska titta på let's dance på playen i kväll. Blev för sent igår att sitta uppe.
Kram.

Disa E sa...

Så fina blommor!
Nu ska vi visst få snö igen när det töat bort..men hoppas dom har fel för just skiner solen.
Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja det är fantastiskt att ha alla dessa goda vänner..
Här är pelargonerna meterhöga,dom är mest röda eller rosa,de flesta..I dag när 1 veckorsgästerna ska åka hem så kommer solen,lite taskigt..
Haé Kram.

Rigmor sa...

En Mårbacka...en Kärlekspelargon...mina övervintrade är då inte i närheten av detta!! Men du gör nog rätt i att ta in dom, de pratade om nattfrost igår. Mina stora vilda får stå ute på verandan, men de andra törs jag inte chansa med. Egentligen skulle jag vilja åka till Björka Trädgård ikväll, hon öppnar nytt växthus och har lite jubileum för sej, men då jobbar jag...annars kunde hon säkert ha något som jag behöver...***skrattar***.
Ha en bra fredag vännen!!
Kram kram

RackarTuss sa...

Åh - jag ÄLSKAR att trädgårda!
Även jag har kyligt idag :/
Vill ha sol och värme NU

Gilla sa...

Jag har precis satt ut blomsterlådorna på balkongen. Där finns bland annat mina Mårbackor, som har övervintrat i trapphuset, där vi bor. Ska jag verkligen behöva sätta in den igen? Jag har inte hört att det skulle bli minusgrader på natten.

Kram/Gilla