Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 6 juni 2012

ATT BLI VÄCKT MITT I NATTEN

Det glömde jag skriva förut att vid tvåtiden i natt så gick min klockradio på och spelade musik och det var högt så det bara skrålade. Herregud, man far ju upp med hjärtat i halsgropen,och innan man får tyst på eländet med skakiga händer det tar en evighet tycker man...
Gubben frågade vad fasen jag hade satt på klockradion för. Men det hade jag inte gjort eftersom jag aldrig använder den,jag har den bara för att se vad klockan är när jag vaknar på natten. Inte hade jag dammat eller rört den överhuvudtaget. Och den gick ju inte på natten innan. Mystiskt är det, nu är den dubbelkollad och ljudet är nerdraget för säkerhetsskull,hehe....

bilden är lånad på nätet,men den är exakt lik min faktiskt....

Idag har vi haft ett strålande Nationaldags väder,och inte en regndroppe.Mycket folk ute som njöt av solen och det gjorde även vi. På eftermiddan åkte vi till ett ställe utanför stan där dom säljer trädgårdsmöbler och har jättemycket dynor.Äntligen blev det gjort att fixa nya dynor till soffan på altan,
                                                                                      

Peppe trött efter kvällsrundan ute i Karlslund,mycket mygg var det också.


15 kommentarer :

Majken sa...

Usch vad otrevligt med väckarklockan... det kanske spökar hos er...
Vädret har varit bra här oxå :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Majken sa...

Glömde ju skriva att dynorna var jättefina :-)

Kram

Yvonne sa...

Jag hade fått hjärtslag om klockradion hade börjat spela av sig själv.Snygga dynor du köpte!Nu vännen är det dags för mej att nanna kudden.Natti och Sov så gott !Kramen!!!

Semester & Mat sa...

Precis så blev mina föräldrar väckt förra helgen. De misstänkte genast att det var deras barnbarn som hållt på med klockradion och så var det säkerligen ;)

Kram

Siita sa...

God morgon. Håller med den som skrev före. Barnbarnen har förmåga att pillra på knappar, det har hänt här med. Men rädd blir man. Härligt väder med undantag för resan till o från Nora som det regnade. Nu till jobbet igen. Kramar

Aurora sa...

Jag har legat och lyssnat på en mobil som vill ha energi i natt. Orka och gå upp och lägga den på laddning? Jag stängde dörren efter en stund och somnade om.

Nett sa...

Men så konstigt att den väckte dig så där mitt i natten, kanske du har kommit åt den i sömnen, eller några barnbarn som har "pillat" på den ? Kram

Camilla sa...

Jag tror på spöken så jag tror att det var ett spöke som ville skämta aprillo med dig.
Jättefina dynor!
Kram!

Anonym sa...

Mors,,Detta hände mig när jag bytte mobil,,en sådan där drag o pek..jag lyckades få in väckning natt mot fredag 02:45,(skulle resa till Cypern),,sen väckte den mig varje natt mot fredag,,jag klarade inte av att ta bort larmet,,fick sedan hjälp av sonhustrun att radera larmet,,Skönt..Haé Kram.

MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Hahaha ... nog kan man vakna med hjärtat i halsgropen alltid vid såna lägen. Många saker är mysko och detta är ju ett av de tillfällen.

Fina dynor och Peppe ser nöjd ut.

Ha det bra ... :D

Ove "Gasfoot" sa...

Hej torsdag morgon!
Jag behöver ingen väckarklocka för jag är ”stadsanställt” men vaknar tidigt ändå.
Va då, vakna mitt i natten? Har ljust hela dygnet så det är svårt att sova. Inte nog med detta, från och med idag har jag Midnattssol som ersätter ”speldosan”
Kramizar från Polcirkelland.

ansepanse sa...

vad läskigt med klockradion
vilka härligt fluffiga dynor :) men fick inte Peppe en egen dyna?
kramen vännen

Sanna sa...

Släng den elektriska väckarklockan och hörde för många år sedan att de inte var bra ut strålningssynpunkt. Vi hade en som satt i vår panel på bakstycket på sänggaveln och den drog vi ut sladden till. Vi sov mycket bättre båda två efter detta. Jag har själv en liten klockan på batteri bredvid sängen och mannen har telefonen på laddningen utanför sovrumsdörren så vi kommer upp ändå på morgonen.

Ha en härlig dag och hoppas du slipper regnet....här är det väl frågan om det och ser molnen hopa sig igen.

Kramisar!

Lisbeth sa...

Har du fått spökerier hemma? Tänk att sådant kan hända om man har aning om varför. Tänkte på att samla när jag såg dina bilder av glas och mera. Alldeles för några månader sen sorterade jag ut och lämnade till fyndlagret. Nu sitter jag och drömmer om sommarens loppisar som vi alltid åker på. Tur att jag rensat så lite nytt får plats
Kram på dig

Sanna sa...

Kolla här!

http://www.sund.nu/docs/printArtikel.asp?art=1064&tem=2&und=0

...och bättre stänga av sådan onödig strålning i sovrummet där man i alla fall vistas 7 - 8 - 9 timmar/dygn!