Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 8 juni 2012

En korsning av lingon och blåbär

Det blir Blingon eller Blågon. Dom bären har upptäckts i Bohuslän tydligen förra säsongen. Inga mängder och särskilt gott smakade dom inte heller. Men det var en naturlig korsning och ingen genmanipulation.

Jag är fortfarande proppmätt efter grillningen förut. Gubben stod vid grillen såklart och jag satt med mitt rosé glas  och njöt av den fina sommarkvällen.Peppe låg och snarkade i soffan på dom nya dynorna, så mysigt och han får det min "lille"pys....
Jag tror i alla fall jag ska ta mig en glass.känner mig sugen på nåt sött..*L*...
Haaa de....♥

15 kommentarer :

Semester & Mat sa...

Lät inte helt fel att sitta med ett glas rosé och vänta på grillat, hoppas det smakade gott.

Kram

kaffehörnan sa...

Hej hopp i min kopp
Vad grymt fint du fångat bilden
kram

Siita sa...

God morgon. Vi blir bara några kvar här över sommaren, alla far iväg på sina sem. Jag blir väl hemma här till i höst, sen sticker även jag o gubben iväg någonstans, vart vet jag ej. Regnat har det gjort i natt. Kramitz

Yvonne :-) sa...

Godmorgon! Förlåt vännen att jag var så trött igår att jag bara stupade rakt ner i sängen ,och glömde Pööösssa dej godnatt... Du får extra godmorgonpöössar istället!!♥ ♥

Camilla sa...

Vilka problem vi svenskar kan ha.
Ja...vad ska bären heta? ;)
Hmm....rosé...det lät inte dumt :)
Kram!

Browneyedgirl sa...

Rose är ju underbart gott =) Ser ut att bli en regnig dag idag! Tur man kan pyssla inne med, kanske skulle börja måla soffan som jag så gärna vill. Kram och ha en fin dag!

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej, kan tro att den korsningen smakar skit. Är inte alls förtjust i lingon mer än att binda kransar av lingonriset ;)
Kram.

Annette sa...

Ja igår blev det student firande,när min brors son slutade.Höll också på att missa gubbens premiär paddling också,men jag hann fota han vingliga färd.Jag föredrar nog dom bär som och smakar.Det blev allt ett glas vin här också i går i den sköna sol,som vi inte är bort skämda med.I kväll blir det en skön bastu och ett dopp eller ett till kanske,vi har 20+ i sjön.Ha en skön Lördag vännen.Kram

Diana sa...

Mysigt med grillning OCH rosé! :) Skoj vad naturen kan åstadkomma även om det tydligen inte smakade gott. Hehe

mufflo sa...

Underbar bild..............

Sanna sa...

Härlig effekt på bilden med Peppe då solen blir upplyst bakom honom. :)

Grilla är gott men här ser det ut att dröja och ingen höjdare att vända kött som blir plasksurt och alla kryddor som rinner av. Dessutom funderar jag på om elden slocknar också...hehe

Ha det gott denna lördag och sköt om dig!
/Kram

Majken sa...

Vilken mysig kväll.. Sitta & sippa på ett glas rose med fina Peppe & känna dofterna från grillen :-) mmmm Det låter riktigt gott :-)

Ha en fin lördag!
Kram

Ama de casa sa...

Lät som en bra arbetsfördelning :-)

Här i spanien heter blåbär arandanós. Lingon heter arandanós rojos, alltså "röda blåbär". Fantasifullt :-)

Rigmor sa...

Hej igen vännen!! Så var man tillbaka...skönt på sätt och vis också.
Vilka lustiga bär, har aldrig hört talas om, och det är ju inte så konstigt kanske att det blir lite "ihopkuckelemuck" av så lika bär...
Nu får du väl skylla på mej för alla regnskurar...tvättar och hänger ut, sen blir det sköljt en extra gång...typiskt!!
Har hunnit med en inköpsrunda på morgonkvisten, och som avslutning blev det Björka Trädgård, så nu finns det lite att plantera också...*skrattar*, men bara lite...
Ha en fortsatt bra kördag, och till kvällen hoppas jag på grillväder!!
Kram kram

Roffe sa...

Vilken vacker bild på Peppe och vattnet.