Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 23 juni 2012

EN VINST

Vi köpte ju lotter i går,eller rättare sagt gubben köpte lotter.Jag hade glömt min plånbok hemma, men det gjorde ju inget..*L*...
I alla fall så var det dragning så småningom och högsta vinsten var en stor gasolgrill. Det vann vi inte, men väl en kratta...

Nåja, det är ju i alla fall roligt att vinna och våran gamla är rätt sliten faktiskt,
På förmiddagen när vi gick våran runda vid Rynningeviken så var vi nästan ensamma där. Förutom myggen,jisses vad mygg det har blivit efter allt regnande.Peppe är värst utsatt under magen.
Nu börjar folk vakna till och vi ska grilla lite korv sen far vi ut till Karlslund med fikakorgen om det inte börjar regna. Varmt är det men en hel del mörka moln...
Ha det fortsatt fint...♥

       
thanks for being a friend

21 kommentarer :

Siita sa...

Stackars Peppe är myggen så dumma åt han. Tur jag inte var där då, då hade dom nog valt mej ist. Håller på att få lappsjuka här, sitter unne ensam. Gubben är ute o grejar med ved som vanligt. Än inget regn här heller. Kramar

Annette sa...

Vilka härliga midsommar bilder,små tjejerna så fina i sina klänningar.Ja du vann ju något det är ju bra,hoppas också det blir skapligt väder.Ha en fortsatt trevlig midsommar.Kram vännen

Aurora sa...

Inga mygg här än men de kommer nog. Då får gubben och sonen använda myggmedel. Myggen gillar dem. Kram

Ama de casa sa...

Grattis till krattan - håller med, det är alltid kul att vinna :-)

Fy bövelen för en massa mygg...

Rigmor sa...

Å de mörka molnen är på väg tillbaka...varför måste det vara så?? Jättefint väder en stund på eftermiddagen, livsandarna vaknar till liv och man bjuder in folk på grillkväll...och vad händer?? Mörka moln så klart...Hoppas ni fick en trevlig eftermiddag i Karlslund i alla fall. Men du...i år måste det väl ändå vara värsta myggåret på länge??
Kram kram

Anonym sa...

Ja visst,inte blir det många knop i dag,,men kepsen känns inte trång i alla fall..
Grattis inte varje dag man vinner en kratta..Regnet som utlovade har jag inte sett röken av än,,går ej att lita på SMHI,,men det gör inget..Haé Kram.

Lisbeth sa...

läser att ni haft en fin midsommar. Tänk vad vädret ändå påverkar när man ska fira ute. Skulle inte haft något mot att haft tårtan du fotat här framför mig nu
Sköt om dig
Kram

Diana sa...

En kratta är ju inte fel att ha, snart är det ju höst...

Yvonne sa...

Grattis till krattan! Om en stund ska jag natta mej så.... jag ger dej många kramar och pöössar !!!

Veiken sa...

Grattis till krattan! Alltid roligt att vinna något på alla lotter man tar.
Kompisen van en jättestor specerispann i går och vi lämnade bara ett litet bidrag i form av lottpengar! :)
Kram

Mia systeryster sa...

Härligt att ni också hade fint väder på midsommarafton=D
Gratis till vinsten. Alltid skoj att vinna oavsett pris;)
Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja Carré är ett bra grillkött,jag köpte på mig några kilo,bra pris på Coop,29:90 kg...
Det blev inget regn i går,,ser skapligt ut nu,solen vill fram ser jag..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Elände med mygg men vi bor bra och slipper i alla fall denna plåga! Tror inte jag varken hört eller sett någon mygga detta år. Kramiz

Camilla sa...

Grattis till krattan!
Ja..alltid något :)
Här har vi haft sol hela midsommarhelgen.
Så istället för "små grodorna" sjöng vi" Inte ett moln,så långt ögat kan nå.. " ;)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, en kratta är inte så dumt att vinna det heller :)
Kram.

Sussi sa...

Barnen tog lite lotter och vann lite mjukisdjur och plastdjur. Jag försökte inte ens, brukar aldrig vinna..
Jag sprayade mig full med myggspray på midsommaraftonen så det var nog bara två myggor som var dumma nog att våga sig på att bita mig. Helt otroligt, trots att vi var ute hela tiden. Myggsprayen funkar verkligen..

Hoppas ni haft en underbar midsommar..

Kramisar

ansepanse sa...

grattis till vinsten :) här var det både regn och solsken igår
kramar

Yvonne sa...

Du måste vara duktig på att smyga för hundarna hörde dej inte*L*.Ha en bra dag! Kramen!

Carina Sjölund sa...

Grattis till vinsten!
En kratta är ju aldrig fel att vinna *L*

Hoppas din midsommar har varit bra?
Min har varit hur toppen som helst, mycket sol och värme :)
Ha en fin Söndag goa vännen!
Kramen♥

Yvonne sa...

Jag brukar också hålla annorlunda när jag klipper Men nu fick jag hålla så för jag skulle fota.Är du ute och ränner på nätterna ,så att du får smyga hem för att inte väcka gubben??Eller var det träning från unga dar??Kram!

Majken sa...

Alltid kul att vinna något.. En kratta är väl bättre än inget...

Mygg mygg mygg... usch... det var knott när vi var i stugan när min mamma fyllde år. Jag blev helt sönderbiten i håret & ansiktet :-(

Ha en fin kväll!
Kram