Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 28 juni 2012

FOTBOLL HÖGT OCH LÅGT

Just nu sitter gubben och kollar fotbollen,han har ljudet på rätt högt så man kan inte undgå att höra..
Dessutom har Örebrocupen börjat, och det är mycket där också. Dom spelar matcher borta på planerna så det står bilar överallt. Tur med vädret hade dom i dag,inte en droppe regn. Tänka sig,och min tvätt fick hänga ute och bli torr för en gångs skull..*L*...
Peppe hittade nånting i det höga gräset förut när vi var ute och gick som han käkade upp, jag hann inte med och hejda honom,och herregud vad han fiser, det luktar värre än värst.Jag sa till honom att du får nog sova ute på verandan i natt...*L*...nej men såklart jag skojade.Det ger sig väl,
Dags för tv och kvällste..
Haa de...♥

A hug for you my friend

9 kommentarer :

Yvonne sa...

Fult att skylla på Peppe :-) Ha en bra natts sömn vännen! Nattakramen och nattapöössen!

Carina Sjölund sa...

Inte tror jag vovs har ätit någonting dåligt inte :)
Godnatt kramen vännen♥

Anonym sa...

God kväll,,Ja det tror jag oxå,,tror inte jag klär i hårband..Haé Kram.

Yvonne sa...

Klädnypa i näsan??!! Jag skulle vilja se hur du ser ut när du vaknar Kramen!

Majken sa...

ja här är det oxå fotboll... typ varenda kväll...
Jag är inte noga alls...

Vilken tur du har med vädret.. det har jag med :-)

Hoppas storfisarn ligger utanför sovrummet ikväll ;-)
Kram

Fenixmonas sa...

Ibland är det snabba...säkert något riktigt sliskigt men mycket gott för en vovve...hehehe...Kramiz

Siita sa...

God morgon. Kan du tänka dej att solen tittar fram här nu igen. Hur har det gått inatt, är ni förgiftade. Haha Kram

Annette sa...

God morgon!Hoppas du har sovit gott med en fisare bredvid dig.Tira har börjat rulla sig när vi är ute inte kul alls.Här vill måsarna skita på våran bil,bara när den är ren och blank.Men det är väl bara att torka av förstås,men det är inte kul tycker vi heller.Jag fick mattorna torra igår också är skönt när det är klart tycker jag.Ha en skön dag verkar bli sol idag också.Kram vännen

Rigmor sa...

Undrar just varför hundar ska äta upp det som är gammalt och ruttet...eller ännu värre, rulla sej i det??!! Min sista dalmatiner var helt omöjlig med att rulla sej i allt, han hittade allt, men värst var det när han lyckades få tag i s.k. liksvampar, eller stinksvampar. Han fick bada i omgångar innan han fick komma in...
Fotboll...tack och lov är mannen i huset helt ointresserad, han sover lika gott till vad det än är på tv:n.
Hoppas på bra väder idag med, sista lediga dagen inför jobbarhelg, och det vore ju kul om man kunde vara utomhus då.
Ha det så gott vännen, och hur är det med klådan och svedan då förresten...?? Har allt tänkt på dej...
Kram kram