Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 9 juni 2012

INTE BARA KUNGLIGT BESÖK

Nej minsann, även Bygglov har varit på besök i stan. Hjälpt till med renovering av en villa i ett annat område.
Undrar hur det skulle kännas att ha det gänget stöka runt i huset,och sen att vara med i tv. Nej inget för mig det är helt säkert. Men jag gillar att se programmet. Tusen gånger hellre ser jag det än Äntligen hemma och denne Martin Timell med bihang.
Men inte var jag nyfiken och åkte och kollade heller,säkert en hel del som gör det. Grannen här bredvid har en målerifirma, och dom var anlitade av Bygglov att vara med.Undrar om han kom med nånting på bild? Men det dröjer innan det sänds,inte förräns nästa vår. Så dom har god framförhållning....

Regnat har det gjort här under natten och lite på förmiddagen,fint för växtligheten och den nysådda gräsmattan som har svårt att ta sig. Antagligen för kyligt försommarväder hitills.
En redig prommis runt Rynningeviken förut blev det. Nu är gubben på fotboll, så jag tror jag bara ska slappa med att läsa om det inte dyker upp nånting annat..
Ses.....♥


21 kommentarer :

Yvonne sa...

Så bra att du förstod varför jag missade att pöössa dej*L*.Ja jag kan shoppa jag med.Vi hade så kul när vi var och shoppade.Jag hade gärna velat ha besök av bygglov,men inte att vara med i TV..Ha en bra dag! Kram!

Aurora sa...

Till mig ahde de gärna fått komma och "stöka" till det. Kram

Carina Sjölund sa...

Jag tycker dessa program håller på att bli så uttjatade. Och inte skulle jag heller vilja ha dessa hemma hos mig. Jag är nöjd som jag har det :)

Jag och gubben har varit på en långpromenad med Izor idag. Kunde bara inte låta bli när vädret är så härligt :)
Kramen vännen♥

Ama de casa sa...

Spännande, fast jag skulle inte heller vilja ha hem dom om man måste vara med i tv också. Fast göra om åt mig, det skulle dom gärna få göra :-)

Majken sa...

Vad kul att se det programmet sen när det sänds :-)

Stiliga Peppe :-)

Hoppas du haft en lugn skön eftermiddag på tumanhand :-)
Ha en fin kväll!
Kram

Siita sa...

Hejsan. Theas farfar fick erbjudande att vara med som snickare där. Idag har jag varit på din affär o handlat. Får se när vi kan ses igen. Kramitz

Lisbeth sa...

Nej du aldrig att jag heller skulle släppa in Bygglov. För att inte tala om arga snickaren gud be vare mig väl. Funderade på bären som är korsade. Kan man äta dem och vad smakar de? Spännande tanke eller hur
Kram

Diana sa...

Kul med kändisbesök. :) Vi hade Argasnickaren i en by i närheten, sändes för ett tag sedan. Men det var bara pinsamt att se, de strutar ju verkligen i sina hus de som är med i det!

Annette sa...

Nej jag skulle nog inte vilja ha dom här heller.Men jag tittar när det går på tv.Annars har det varigt skapligt väder här i byn.Badat har jag med våran svan som höll sig på avstånd.Först visste jag inte om jag skulle vilja möta han där i vattnet,men han flyttade på sig i alla fall.Vi har ju bastat ikväll underbart nu när man kan doppa sig också.Kram vännen

Yvonne sa...

Gääsp! Nu har jag vaknat vid TV Ska natta mej och krypa ner i bingen.. Natti vännen och Pöööss !

Veiken sa...

WOW! Vilken underbar bild på Peppe!
Vet du, jag är inte alltid förtjust över renoveringsresultatet. Jag hoppas att ägarna för vara med och bestämma lite själva när Bygglov är inblandade... Kramar

Stattinskan sa...

Do får gärna komma hem till mig och rumstrera om ;-D
Sol när jag slog upp de blå, nu mulnar det på ... och humöret med det ;-)

Camilla sa...

Spännande. Då måste jag se på tv:n hur det blev.
Hoppas att ägarna blir nöjda.
Kram!

Rigmor sa...

Jaha ja...det var i ditt grannskap de skulle vara...mannen i huset var ju med förra gången det begav sej med Bygglov, firman han jobbar för alltså. Men i år blev det inget eftersom vi ju var på Gotland, men lite sved det nog i snickarsjälen...De är precis lika trevliga som det verkar i tvavsnitten, och det är jobb nästan 24timmar om dygnet. Men jag vet inte om jag skulle vilja ha dom här hemma, eller jo...om jag fick skriva en önskelista alldeles själv och sen att hon tjejen inte ordnade med för mycket krimskrams...
Å tvätten hänger fortfarande ute här...ska ta in den idag och skölja om den för det verkar inte bli torkväder de närmaste dagarna, så det är mitt fel i dag med att det regnar!!
Ha en skön söndag, här ska det fikas med barn och barnbarn och firas lite sådär i efterskott.
Kram kram

Yvonne sa...

Om vi ska träffas så kan vi inte ha TV på! Vi somnar båda så gott till den.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Joanna Björkqvist sa...

Hoppas det blev bra med Bygglovsgänget! De skulle kunna göra ett och annat hos oss också... ;)

Du undrade på Camillas blogg igår om min bok går att köpa och visst gör den det! Den finns på både Adlibris och Bokus och den går också att köpa via förlagets hemsida:

http://ordvandan.se/

Det går också att be sitt bibliotek ta hem den om de inte redan har den!

Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag är inte mycket för Bygglov, men inte heller för Äntligen hemma. Tittar i så fall hellre på andra inredningsprogram som går. Tillslut blir de ju uttjatade.
Kram.

Sussi sa...

Nä, inget för mig heller att vara med i tv men dom får gärna komma hem till oss och fixa saker. Men som sagt var utan tv kameror ;)

Fin bild på Peppegubben :)

Kramisar

Sanna sa...

Vad har Peppe på ögonbrybet på bilden?

Vad skoj med lite TV inspelningen och hade ju grannarna rakt över gatan förrförra året om du minns (bröllopet) som sändes förra året. Det var ju 4 par som tävlade om bästa bröllopet och den som vann (min granndotter) fick en resa gratis.

Jag blev ju filmad i bakgrunden när jag kom utfarandes till soptunnan och de valde att ha det kvar men det syns att jag nästan höll på att vända men väljer att fortsätta fram till tunnan och sedan snabbt som blixten kila in för att bakom gardinen kolla vad som försigick...haha. Fasdt det sistnämnda syntes inte i TV.

Kramisar och hopps du har bättre väder än jag!

Yvonne sa...

Halloj! Tur att det inte är studentfester varje dag! Ska vi tävla ikväll vem som somnar först??När våra pågar bodde hemma så såg vår hall likadan ut! Ha en bra dag vännen! Kram!

Maria sa...

Det måste ju vara roligt att få fixa hemma av proffs men tror inte jag skulle vilja ha dom rännande runt.
Så fin han är Peppe när han poserar på stenen vid ett spegelblankt vatten. Idag är de trist väder så det får bli en vilodag inne, Kajsa tycker det är lite långsamt men de får hon ta idag.
Vi har student nu på fredag så då hoppas jag solen skiner.
Kramizar