Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 27 juni 2012

MAN BLIR HEMMABLIND

Ja det är väl så,ofta ser man inte på sin egen stad och närmiljö som andra gör,därför att man blir så van med att det ser ut så bara. Som tex, Svampen,den ser jag från mitt fönster varje dag bara jag lyfter blicken från datan. Vi bor så pass nära att man tänker inte på den. Inte ofta man åker upp där heller. Men sen barnbarnen kom blir det lite mer.Dom tycker det är roligt att åka upp och köpa glass..*L*..
Igår var vi till Wadköping, som är uppbyggt med gamla trähus från "gamla Örebro" jättefint att gå runt där. Men det är samma sak,inte ofta man åker dit heller.Fast barnbarnen tycker det är roligt och alldeles bredvid ligger Stadsparken med massor av lekmöjligheter för barn. Så jag kan säga att det tog en stund i går innan vi kom hem...

När man är barn är det himla kul att gå balansgång på allting...

Här påbörjar gubben sin vandring..*L*... man blir som barn pånytt....
Idag verkar vädret rätt stabilt än så länge med sol och mycket blå himmel. Efter Peppes morgonrunda nu så blir det en tur till "min" affär och det kan ni kanske gissa vilken det är?...
Ses....♥

Have a beautiful day

18 kommentarer :

Aurora sa...

Jag håller med dig. Visingsö var jag ute på först i 20-årsåldern. Taberg några år senare. De bara finns där men känns inte så viktiga just då. Kram

Lisbeth sa...

En sak som jag saknar från det barnen var små var just att se med deras ögon. Som tur är får man låna barnbarnen ibland och uppleva igen. Lustigt att det är så svårt som vuxen att ensam uppskatta och se det lilla. Jättefina bilder= Sverige är vackert
Kram

Carina Sjölund sa...

Klart barnbarnen vill åka dit och köpa glass med sin rara farmor :)

Nja, inte vet jag om vårat väder är så gott idag, ganska så molningt och definitivt ingen blå himmel :(

Kan din affär heta Maxi kanske *Blink*
Kramen vänenn♥

Majken sa...

Ja är det matinköp så är det väl Maxi?

Vilken mysig promenad i Wadköping. Har aldrig varit där, väldigt mycsigt.. fina kort :-)

Hoppas du har lika fint väder som jag :-)
Kram

Semester & Mat sa...

Vilken fin miljö!
Ja det är lätt att bli hemmablind...


Kram

ansepanse sa...

mm, det är jättefint där i Wadköping, jag har varit där MÅNGA gånger
kramar

Veiken sa...

Det bästa med gäster från andra ställen är att man får se sin egen bygd med andra ögon och får upplevelser på hemmfronten man aldrig skulle fått annars.
Wadköping gillar jag. Kramar

Yvonne sa...

Klarade gubben av balansgången??? Får se om jag kan få haggan till att städa imorgon.. Ha en bra dag! Kram!

Siita sa...

Din affär är Maxi ICA, det döpte jag till din. En gång har jag varit i Wadköping, men flera gånger i stadsparken. Vi var där när Ellinor var liten. Svampen har jag inte varit till sen du o jag fika där. Kramar

Rigmor sa...

Jag har upptäckt Wadköping igen, mycket tack vare kameran!! Det är otroligt fint där, med Stadsparken alldeles bredvid med alla blommor. Nu förstår jag att som liten med mycket spring i benen är det väl kanske inte blommorna man först vill studera...!!
Dagen började bra här, färdigmålat (EN geting överlevde gårdagens fight med Radar...), en liten ogräsrunda och sen kom regnet...!! Det är väl då märkvärdigt, lagom som vi tänt grillen så öppnade sej himlen. Men nu börjar man bli rutinerad, så det blev parasoll över grillen...!!
Kram kram

Annette sa...

Wadköping har man allt varit några gånger.Det är fint att gå där tycker jag.Här har vi haft underbart väder inget regn idag.Kramen på dig

Mia systeryster sa...

Vilka fina bilder=D
Håller med, man blir hemmablind! Jag har inte sett o uppskattat hälften av allt i Stockholm som turisterna får se!! Dumt!
Kram

Susanne P sa...

Det är SÅ lätt att bli hemmablind. Som vi här uppe: vi ser inte att vi har berg överallt, djupa havsvikar och midnattssol...jo, nog ser vi det men vi tänker inte på det som om det vore något sevärt.
Kram

Yvonne sa...

Inget bra väder alls här idag! Ungar dom är för goa,klart att hon erbjöd sin hjälp till morfar... Nu vännen ska jag syna sängen så... natti på dej och sov så gott! Nattikram och PÖÖSS!

Mia systeryster sa...

Svar: då är vi 2! Jag har inte heller varit på Ullared ngn gång;) tror inte vi missat så mycket, eller? Kram

Maria sa...

Ja tänk egentligen va mycke de ofta finns att se hemma omkring, ni ser då ut att ha haft en fin dag.
Kramizar

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag la mej tidigt men jag kunde inte somna. Får väl ta en nap i em.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Ja,det är lätt att bli hemmablind. Men det är tur att man öppnar sina blå ibland ;)
Kram!