Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 22 juni 2012

MIDSOMMARAFTON HELA DAGEN♥

Vilket underbart Midsommarväder vi har haft här hela dagen. Ja jag vet att det tillhör ovanligheterna med ett sånt fint väder.På förmiddagen gick vi en runda över stan med Peppe,stannade på torget och köpte jordgubbar.20kr kostade dom,bra pris tycker jag....
På eftermiddagen åkte vi till ett ställe utanför stan med fikakorg och sammanstrålade med barn och barnbarn.
Dans kring stången,fika med tårta, lotterier och fiskdamm,ja det fanns mycket att göra, och som sagt vädret var med oss hela tiden. Men jag hörde att nere i Skåne regnade det och det kommer väl hit upp under natten.

Så fina töserna i likadana prickiga klänningar....
På väg till dans kring stången

Nu ska vi samlas runt grillen och fixa maten....skål på er och ha en fin Midsommarkväll♥♥

                     
teddy bear hugs

14 kommentarer :

Siita sa...

Fina klänningar flickorna hade. Tur att skåningarna tog kvar regnet så vi fick fint väder. Vi var i Frövi. Kram

Yvonne :-) sa...

Jag har haft Regn regn regn !!! Nattikram och stor sommarpööss!

Anonym sa...

God kväll,,oj vad töserna var fina i sina klänningar,,ni hade en fin dag ser jag..
Så hade även jag,jag var på 2 ställen under dagen,mysigt,,sedan på kvällen var jag på ett dagen före 45 år kalas,,saxofonisten i Refreshments fyller 45 år i morgon,,där blev det mycket gott som rann ner i kistan..Haé Kram.

MICKAN¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Här var det trevligt.

Ha en fortsatt trevlig midsommar själv!

Disa E sa...

Ni ser ju att ha haft det trevligt :o)
Så söta sommarflickor också.
Och tårtan såg ju för god ut.
Ha en fin Midsommardag!
Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Idag ser det ut som om solen ska stanna .. Ha en bra dag! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Så fina de var flickorna, i sina prickiga klänningar! Jag ser att vädret var underbart fint hos dig...här var det också rätt bra fram till 17-tiden men nu har det återgått helt till mulet o regn...Normaltillstånd här för denna sommar. kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilka fina midsommarklänningar - och vilket fint väder ni har haft. Vi hade solsken och fint nästan hela dagen, men sen började det regna lagom när firandet körde igång ;)
Kram.

ansepanse sa...

så söta småtöserna är med likadana klänningar :) där fanns alla midsommaringredienserna i dina fina bilder, här började det regna vid 15-tiden igår och nu regnar det igen
ha en fortsatt fin midsommar
kramar

Ama de casa sa...

Åh vilka sommarfina töser och oj vilket härligt väder!
:-)

Yvonne sa...

Solen är här ännu! Hoppas att få behålla den hela dan.!Kram!

Siita sa...

Klart vi är vakna, jag vaknade halv 7. Mulet o varmt här idag, inget regn. Kramar

Gilla sa...

Det syns verkligen att ni hade en fin midsommar. Vi hade det ju sämre, men sillen och snapsen var det inget fel på. Men man kan ju bli avis, när man ser att det har varit så fint väder på annat håll.

Sv: Vi har varit i kontakt med Baloos Matte nu på morgonen och han verkar ha det rätt bra.

Kram/Gilla

Majken sa...

Vilken MYSIG midsommar afton :-)
Vädret betyder så mycket...
Så himla fina töser :-)
Kram