Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 1 juni 2012

MOTIONERA BORT BETTSKENAN

Många svenskar tvingas sova med bettskena, så och även jag som har bitit ihop och gnisslat tänder sen jag var liten. Periodvis har det varit bättre,men det kommer alltid tillbaka. Inte kul för den som sover bredvid att lyssna på. När jag skaffade bettskena för ett antal år sen så blev det mycket bättre. Slapp att vakna med värk i käkar och huvud.
Nu har det kommit nånting nytt läste jag. Det kanske har funnits ett tag, men inget som jag visste om.
Dentokraft, ett motionsredskap för tänder och käkmuskulatur,som ska minska alltifrån spänningshuvudvärken och tandgnisslingen från stressnivån. Dessutom sover man bättre om man använder Dentokraft på dagen...

Man motionerar alltså tänder och käkar genom att tugga på den vita delen, intressant och kanske värt att prova.Inte dyr heller ca 279kr, lite skillnad mot bettskenan som jag betalade 3000kr för.

Vad har jag jagat tidigare i dag då?  Eller jaga är synd att säga, jag visste precis vad jag skulle ha och vart jag skulle åka. Det blev till SIBA och köpa en ny liten mini pc. Min gamla som jag haft i ca fem år la av i går. Den har varit strulig ett bra tag och svårt och starta den. Igår var skärmen vit hela tiden, så jag gav upp till sist. Jag har ju den andra laptopen,men den är för stor att sitta med i soffan och plocka med sig om man är ute och far.
Gubben tyckte jag skulle köpa mig en ny och så tar han med sig den gamla till jobbet där en kille skulle titta på den. Inte mig emot, jag hade ganska många intjänade poäng på SIBA-kortet så det blev en bra affär.

Det är tur inte gubben ska ha den här, då skulle den vara svart rätt snart..*L*...

Fredagkväll är det och snart fredagsmys. Final i Let´s Dance, vem vinner..Anton eller Molly?? Båda dansar bra men hos Molly finns en gnista och glöd som Anton saknar lite trots att han är otroligt duktig dansare. Titta och njuta av fin dans ska vi göra....
Haa de....♥

     

8 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken snygg liten dator :)
Bettskena har jag tack och lov inget behov av.
Kram.

Siita sa...

Hejsan. Ser ut som min lilla laptop. Hoppas inte min lägger av på länge, men börjar få svårt att läsa vissa inlägg. Kram

Aurora sa...

Min Acer är 4 år gammal. Hoppas den håller ett tag till. Bettredskapet fungerar säkert så att man stimulerar tuggmuskulaturen så att blodgenomströmningen ökar. + att man får in ett annat bettbeteende. kram

Semester & Mat sa...

Själv så har jag mig en blå acer, riktigt nöjd med märket. Hoppas du blir nöjd också!

Ha en fin fredag!

Sussi sa...

Jag tror att Anton vinner.. Eller tror och tror, jag vill att Anton vinner ;)

Min mamma gnisslar tänder och sover med bettskena hon med. Som tur var så har inte jag ärvt det..

Kramisar

Yvonne sa...

Här är en till som är trött.. natti vännen Pööss!

Diana sa...

Grattis till nytillskottet! Själv är jag sugen på en ny stor-pc (den lilla är ganska ny), den vi har är nog fem-sex år!

Anonym sa...

Hejsan,ja det är ett riktigt skitväder,regn o rusk hela dagen..
I går så klippte Jerry bara bandet vid invigningen av nya Holmarna,,han hade ryggskott så han rörde sig försiktigt..
Precis en sådan liten laptop har jag oxå,fast en svart...Jag bakade 2 st Halloumibröd i dag,,got så..Haé Kram.