Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 29 juni 2012

NU ÄR DET KLIPPT

Ja håret alltså, en toning köpte jag också,den får jag sätta nästa gång jag tvättar håret. På eftermiddagen åkte vi till Rynningeviken och gick efter vattnet. Det blåste en del men det var varma vindar så det gjorde ingenting.
Kossorna hälsade vi på också och pratade lite med dom. Men dom bara mumsade och åt och brydde sig inte om oss. Dom tänkte väl bara att nu kommer hon med hunden och "tjötar" med oss. Livet för kossor det är att äta och äta....


Peppe gillade inte vågorna som kom farande in mot land.....


annars brukar han gå ner och dricka lite, men nu var det bättre att stå lite högre tyckte han och hoppade upp på en bänk vid bordet..

Varmt var det,och jag trodde nästan det skulle bli åska. Men icke, fast några droppar regn kom det förut,och det räcker så bra.
Dags för fredagsmys och lite mat,om inget annat dyker upp så tänkte jag ta en bloggprommenad lite senare. Det har blivit fasligt dåligt med det sista dagarna, men vad gör det,allt har sin tid som man säger,
Haa de....♥

HUGS FROM ME TO YOU

15 kommentarer :

Anonym sa...

God kväll,,Ja,men det fanns ingen potatis i skafferiet,,så det blev 2 ägg i stället,,vi fick en skaplig dag i dag,,och ett Em guld av Moa Hjelmer,,vilken tjej..Haé Kram.

Maria sa...

Ja allt har sin tid kan inte hinna med allt. Såg på Em med Moa när hon vann å jag skrek å klappa händer så Kajsa kom farande å undra vad de va med mig.
Ha de gott/kramizar

Yvonne sa...

Här blev det jättekvavt i em.Trodde att man skulle få dåndimpen.. Nu är det tid att krypa ner i sängen. stor nattikram och nattipöööss!

Anonym sa...

Nattis,,Det är en helt vanlig fest med strömming i olika form,,dock inte den sura..Haé Kram.

Fenixmonas sa...

Ingen blåst direkt här, för en gångs skull, men jämnmulet hela dagen och på kvällen kom regnet igen...Ändå inte illa att det varit uppehåll o sol här i fyra dagar på raken! Kramiz

Camilla sa...

Det är VI som har blåsten!
Och idag även regnet :(
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag tog ut datakontakten igårkväll för säkerhetskull.Men jag har braa hört muller.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Klockan blev 12 innan sängen. Lite besviken det blev inte grillat, en tonfisksallad med ris, jättegod. Sedan kaffe o gräddtårta. Vi hade kul, bilder kommer senare. Kram

Lisbeth sa...

Ibland så önskade jag att jag var mer lik en ko. Så skönt det ser ut att inte bry sig bara göra sitt. Jag förstår Peppe trots att vågorna inte var så höga så var det lite dramatik över dem
Ha en fin lördag
Kram

Lisbeth sa...

Förra inlägget var från mig och ingen annan. tryckte på fel så sambons adress kom.
Det var jag som skrev och ingen annan
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Förstår Peppe, gillar inte heller när det blåser för mycket vid vattnet.
Kram.

ansepanse sa...

ja :) allt har sin tid :)
kossor inte bara äter och äter, sedan lägger de sig ner och idisslar också :)
kramar vännen

Veiken sa...

Det blev nog mer än ett par droppar antar jag. Vi fick så vi teg inatt! Nu är det sommar och sol igen. Kramar

Majken sa...

Skönt att få klippt sig :-)
Det tycker jag oxå :-))

Jag förstår Peppe, vågar kan vara farliga faktiskt... När vi var på kanarieöarna gick jag med vatten upp till låren så kom det en våg som slog omkull mig så att både bikini överdelen hamnade på trekvart... & jag hade sand över allt...

ha en fin lördag!
Kram

Stattinskan sa...

de där vågorna såg inte helt drickbara ut heller :-)