Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 10 juni 2012

NYA FAVORITER

En god marmelad som jag hittat jag som gillar gott och sött, det är Den gamle fabrik som har kommit med en slät krämig marmelad att bre på mackan eller använda i bakning. Finns i olika smaker och just nu provar jag den med jordgubbssmak,mums!!

En annan favorit så här i grilltider det är CajP:s Honungsglaze allround, ger en härlig sötma och förstärker själva grillsmaken. Spareribbs,fläskfilé och hamburgare tex, smakar gudomligt....



Just nu sitter jag här och lyssnar på stora tunga regndroppar som smattrar mot altan taket.
Det är vårat söndags väder. Tidigare när vi tog långrundan med Peppe och precis var på väg hem  så började det ösregna. Det växlar fort kan man säga,från sol till regn.....




8 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Stackars vännen, har jag snott solen nu igen *L* :)
Men du kan ju äta marmelad som en liten tröst i alla regnande *Blink :)
Kramen goa bloggvän♥

Majken sa...

Tack för tipsen.. Ska hålla utkik efter dessa i äffären :-)

Här regnar det idag,.. tror det blir heldagsregn :-(

ha en fin söndag!
Kram

Aurora sa...

Även jag tackar för tipset. Kram

Aurora sa...

Åskan mottages tacksamt. Vi fick lite regn nyss. (med betoning på lite) kram

Lisbeth sa...

jag älskar marmelad på smörgåsar. De som tillverkas i mindre skala håller oftast bättre mått än de stora jättarnas. den där ska jag lägga på minnet
Ha en fin kväll
Kram

Yvonne sa...

Jag har också suttit och lyssnat på regnet i uterummet .Då vinner du ,för jag har ingen laptop i knät som kan väcka mej :-) Kram!

Diana sa...

Jag äter inte marmelad speciellt mycket, men vad jag har förstått så är det väldigt poppis utan bitar.

Rigmor sa...

Men efter regn kommer sol!! Lagom som helgen tar slut, då kommer värmen och solen...men vi kunde i alla fall sitta ute och fira mannen i huset när alla barn och barnbarn kom, och det var tur, för det blir ganska stojigt och springit...!! Men det är ju så jädrans mysigt att ha alla hemma, alla utom hon i Göteborg kom, tokiga unge och flytta så långt...
Ha en skön kväll vännen!!
Kram kram