Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 25 juni 2012

OM MAN SOVER SÅ MÄRKS MAN INTE

Ungefär så tänker nog Peppe i dag när regnet vräker ner och blåsten rister i träden. Det var knappt jag fick med honom ut på morgonkissen när jag hämtade tidningen tidigare i morse. Men till sist insåg han väl att han behövde.  Nu är det dags att göra nummer två tycker matte,men det tycker nog inte Peppe,det går så bra att hålla sig tills regnet slutar. Men det ska ju hålla på hela dan så en kortis lär det allt bli.
Jag har avverkat räkningshögen,och regn eller inte, jag behöver komma ut en stund och lufta av mig lite..*L*...
Ses....♥

6 kommentarer :

Siita sa...

God fm. Finns snart ingen återvändo för mej heller, Ska ju tii USÖ idag. Före dess ska jag till rusta o COOP i Lillån o klippa mej. Kram

Carina Sjölund sa...

Här är det nästan tvärt om. Izor söker skugga, för i solen ser det ut som han håller på att kläckas *L*
Kanske sommar äntligen har kommit för att stanna :)

Men gullpojken är jättefin i sitt regntäcke :)
Kramen vännen♥

Annette sa...

Ja du peppe det är likadant här,brudarna kommer inte heller undan längre.Dom tvär nitade vid dörren i morse,men jag vann.Man får hoppas det kommer bättre väder nu när man har gått på semester.Vi hade tur med vädret igår blev inte så mycket regn här.Kram vännen

Åse sa...

Snyggt regntäcke, samma visa hos oss ingen vill stiga upp och ge sig ut på morgonpromenad !

Rigmor sa...

Denna dag var då inte rolig...fy tusan så blött det är!! Å fulla trädgården med nedblåsta löv och grenar, det har ju nästan varit storm stundtals. Verkar lätta något på nu frampå kvällen, får väl hoppas morgondagen blir bättre. Hade ju tänkt måla när jag är ledig nu ett par dagar...men det var väl det han visste där oppe!!
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Majken sa...

Här har regnet vräkt ner precis hela dagen.. Och ska vi prata avföringsvanor så väntade Zingo med att göra nr.2 till klockan var 18.30.. inte vill man väll sitta där ute i regnet & "kräma" hahaha

Hoppas ni haft en bra dag trots ruskvädret :-)
KRAM