Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 12 juni 2012

SMART TILL SMÖRET

Det hittade jag när jag satt och bläddrade i en veckotidning. Tips om en smart förvaring till smör eller margarin.
Exakt lika stor som ett halvt kilo smör är Butterbox med löstagbar kortsida som kan användas som smörkniv att dela i perfekta mått. Varje skåra är 50g,inget kladdigt papper...
Finns i tre färger och kostar ca 69kr säljes bla. via www.kitchenstore.se  kika gärna in där och kolla..



Fotboll är det varje dag nu,och flera matcher  är det också tror jag. Jag tror banne mig att gubben blir fyrkantig i ögonen av all tittning och motion får han också eftersom han är med och sparkar,haha....Peppe och jag tar det lite lugnare.  Väldigt lugnt enligt Peppe eftersom han snarkar så rogivande....

Det smör och whisky inte kan bota, är obotligt.
                                                                     Ordspråk från Irland.


12 kommentarer :

Yvonne sa...

Vad Peppe ser ut att nanna gott! Det ska jag försöka göra nu. Natti vännen och PÖÖSS!

Maria sa...

De verkar vara en fiffig greja till smöret. Jag håller med om att getingarna är hemska å stora, jag tror det är honorna som letar/bygger bo men kan ha fel. När jag hör de där surrandet får jag rysningar.
Oj vad han har gosat ner sig i sin bädd, drömmer nog om sina kompisar.
Ha de fint/kramizar

Majken sa...

Smart grej till smöret.. men jag kör nästan enbart med flytande margarin nu förtiden :-)

Ja min gubbe är oxå fotbollsfantast... jag tittar bara när Sverige spelar & när barnen spelade (förr) Kommer bli ngr trista tv veckor ;-) Tur man har datan :-D

Guuud vad gött han har det Peppe :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Joanna Björkqvist sa...

En sådan sak till smöret borde jag skaffa mig, för dottern älskar att baka och det blir alltid kletigt med smörpaketen - bra grej, så tack för tipset!

Kram!

Anonym sa...

Men vilken smart "smör-grej"! Kan undra om den finns att köpa i Örebro?

Sänder en varningshälsning till "gubben"... hörde talas om en som bröt foten när han sparkade i soffan framför TV:n vid en match..
*L*

Kram från mig "mellan Frövi o Örebro"

Yvonne sa...

Godmorgon! Du jag fick ett hundhår i munnen när du pöössade mej.Det var nog för att du hade Pööösat Peppe först.Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Vilken grej!
En sådan vill jag också ha!
Måste leta vart den finns att köpa.
Kram!

Mita sa...

Svar till anonym:
Jag ska varna gubben om att sitta och sparka för mycket,hehe...
Den där smörlådan vet jag inte om den finns i vanliga affärer eller om den bara går att inhandla via nätet och du kan ju gå in på länken www.kitchenstore.se och kolla
Kram Mita♥

Ama de casa sa...

Här kollas det också fotboll. Men jag bryr mig bara om Sveriges och Spaniens matcher. Igår satt jag och läste en bok hela kvällen istället :-)

Camilla sa...

vilken smart smör-låda!
Jag säger bara Blääääää för denna tråkiga fotboll! TUR det finns DVD-boxar med tv-serier! :)
kram

Lisbeth sa...

Vad många saker som man inte vet att de finns. Lustigt nog så klarar man sig utan dem ända tills man ser reklam för produkten. Det ser ut som Peppe ät rätt ointresserad av fotboll. Samma med mig men jag ligger inte i korgen
Ha en fin morgondag
Kram

Annette sa...

Den där smörboxen var ju en smart lösning,då slipper man ju pappret som du sa.Så gott han sover godingenKram