Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 28 juli 2012

ATT AVSLUTA EN BRA BOK..SNYFT..

Tänk att när man läser en bok som är bra och man lever sig in i den och verkligen följer personerna,då känns det alltid sorgligt när man kommer till sista sidan och inser att nu är det tack och adjö....
Den här boken har jag precis läst och som är skriven av Joanna Björkqvist, den är lite annorlunda skriven och det är det som gör den så bra. Jag tog den till mitt hjärta och kan verkligen rekommendera den...

Idag har det tredje lilla barnbarnet kommit på besök. Han har varit med sin mamma till Iran och hälsat på sina släktingar,en hel månad har han varit borta, och jisses vad han hade växt. Han hade börjat gå också. Lille Martin börjar bli stora killen,och full fart med egen vilja var det...
Lite ostadigt var det på ojämt underlag, men plattorna där kunde man nästa springa....
Att sopa gillar varenda liten unge tror jag..*L*...
Vi hann precis fika ute innan regnet kom. Ett par riktiga skurar och det mullrade faktiskt lite i bakgrunden.
Ikväll tror jag det får bli tacos, vi grillade ju middagsmaten förut, men spelar roll, tacos är gott och det var ett tag sen nu som vi åt det,
Nu ska jag ta en styrketår, ja kaffe alltså..*L*...innan Peppe prommisen...
Haa de....♥


GOOD EVENING

11 kommentarer :

Nett sa...

Men så sött :) Klart att han har växt på en hel månad. Vad härligt att de har kunnat åka iväg. Ja det är verkligen ett härligt mål, bara se till att det skall genomföras, även sonen här hemma är med på noterna 8än så länge) Kram

Siita sa...

Så kul hon ser ut att ha med piasavan. Thea var sur idag när vi var till dom i Rättvik. Du bor inte här sa hon. Hoppas hon ändrar sej mot mej när jag ska vara barnvakt i okt. Kram

Semester & Mat sa...

Känner igen denna känsla, att inte vilja läsa ut boken för att den är så bra. Härligt när man hittar sådana böcker, ska lägga titeln på minne.

Kram

Gilla sa...

Det är väl härligt när man får tag på en bok, som man kan ta till hjärtat?

Sv: Väninnan kan vara tacksam mot oss, för det var vi som såg till att det blev de två. Han är verkligen duktig med både matlagning, bakning och snickeriing. ;-D Min Gubbe är också duktig att baka och laga mat. Men att snickra bryr han sej inte så mycket om.

Kram/Gilla

Anonym sa...

Mors,,klart det händer en hel del på en månad,,men han ser ut att vara en glad liten knubbis,,Haé Kram.

Camilla sa...

Visst var boken bra. Jag älskade den!
Hahaha...vilken tur att du får sån fin hjälp.
Kram!

Joanna Björkqvist sa...

Åh, så glad jag blir över att du tyckte om boken! Tack för dina fina ord!

Så härligt att lilla gossen är hemma igen!

Stor kram!!!!

Åse sa...

Vilket bra boktips , tack. Vilken söt liten kille och duktig på att sopa är han oxå. Kram kram

Hanna sa...

Vad mysiga bilder :) Och ja, det är många barn som gillar att sopa, eller gå runt med en gräsklippare eller dylikt.
Låter som en bra bok, SKall försöka att komma ihåg den, har så många böcker jag vill läsa så jag undrar om jag kanske skall säga upp mig från jobbet och bara ligga hemma och läsa istället ;);)?
Kram

Anonym sa...

Ja det kan du vara helt säker på,,hade jag gjort Sverigeresan på riktigt,då hade du nog fått en fikagäst,,mnen det är ju bara en fantasiresa..Haé Kram.

fianathome sa...

Vilken liten "goding" :)
kram
Fia