Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 24 juli 2012

ATT GÅ I HÖGKLACKADE SKOR

Det är ju nog svårt beroende på hur höga klackarna är. Jag beundrar alla kvinnliga artister som både klarar att dansa runt på scenen och sjunga i superhöga klackar. Sen hur fötterna mår efteråt det är ju en annan femma--*L*...
Men jag läste om en tävling där slutspurten gick i Moskva..." Glamour high heels race" För att få delta skulle deltagarna vara iförda skor med en klack på minst 9 cm.
Här springs det så skorna far all världens väg.....
Aj,aj..det där måste ha gjort ont...  och jag undrar hur ryggarna och fötterna mår efter ett sånt rejs??
Men vad gör man inte för att få uppmärksamhet......

Inget för mig i alla fall. Jag har knatat runt Rynningeviken med Peppe på förmiddagen iklädd rediga gympaskor. Mest mulet är det och blåser gör det riktigt ordentligt,men det är varma sköna vindar.
Städat ur min bil har jag gjort, klappar mig själv på axeln..
Nu ska vi åka och plocka lite hallon hos dottern och hennes sambo och passa på och vattna också.
Kolla över odlingarna så inga tomatplantor har blåst omkull...det är ett stort ansvar man har..*L*...
Ses....♥
Mina tomatplantor som jag fått av dottern♥

13 kommentarer :

Gilla sa...

Jisses såna påhittigheter det finns. Springa lopp i högklackat. Men jag har faktiskt sett det i Puerto de la Cruz på Tenerife. På den tiden var Puerto känt som ett stort bögställe och jag har massvis med historier om vad varit med om där.

Jag tror att det var när det var den stora festivalen i februari, så anordnades det ett lopp med enbart gaykillar i höga klackar. Hur det gick, vet jag inte, för vi stod inte vid målet.

Det var fantastiskt fina tomatplantor du har fått av dotra.

Sv: Visst kan det vara lärorikt att följa andras bloggar. Jag tycker att det är jättekul.

Budapesttårtan hade massor av mandariner i sej, så den var specialgod.

Kram/Gilla

Yvonne sa...

WOW!!! Med dom klackarna hade jag stått på snudan för länge sen.Ingen blåst här så det är svittit.Men man ska inte klaga!Kram!

Ama de casa sa...

Haha! Jag skulle ramla jag med, fast inte lika elegant :-)

Fina tomatplantor!
:-)

Siita sa...

Sådana klackar gick jag i i min ungdom. Men idag icke. Men springa gatlopp i dom vete tusan. Här uppe såg jag att det hade regnat när jag var till Linde, men inte där. Där sen solen så jag fick ta av tröjan. Kram

Diana sa...

Jag får sååå ont i "trampdynorna" av högklackat. Sen fattar jag inte hur kändisar och andra rika kan byta skor typ dagligen, jag har ungefär en månads skoskav när jag har nya skor...

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag går själv helst i bekväma skor även om klackat är snyggt. Skulle aldrig drömma om att rejsa i dem i alla fall :)
Kram.

Malin sa...

Nä fy, klackar har jag ALDRIG kunnat gå i! Förstår inte att man villigt utsätter sina fötter för sån tortyr...
Kram

Rigmor sa...

Herre jösses...tyckte det räckte med damen som spatserade in på slottet i lördags...men hon gick med stadiga ben och vinglade inte alls. Men att tävla med högklackat...det är väl ändå snudd på dumhet??
Fina tomatplantor!! Här växer och frodas de också, men jag har fått de som är så långa och rangliga så nu vet jag snart inte vad jag ska stötta dom med, dom kommer säkert att blåsa av snart.
Nu blir det en liten bloggpaus igen...
Kram kram vännen!!

Yvonne sa...

Dags för en skåning att dra tcäcket öcer huvudet .Natti natti! Sov så gott..Nattikramen!Och PÖÖÖSSSEN

Majken sa...

Ja klackar är INGET för mig.. fotriktigt & platt är det som gäller :-)

Vilken mysig promenad ni haft & en mysig eftermiddag med ansvarsfullt uppdrag :-)

Ha en fin kväll"
Kram

Yvonne sa...

Godmorgon! Håller med dej att det var alldeles för varmt att dra täcket över huvudet.. Ha en bra solig dag . Morgonkram!

Nett sa...

Ajdå, det där ser ut att vara vansinne, tur att jag inte har tendenser till att hoppas på sådana tokigheter. Nä idag räcker det att ta sig en promenad till badet :) Ha en fin dag. Kram

Veiken sa...

När jag var ung gick jag alltid i skyhöga klackar. Jag tror inte att jag ägde lågskor. När jag blev mer förståndig blev det färre och färre centimeter i klackarna, men efter 50 är det helt tvärtom. Har haft en del inflammationer i hälsenorna sedan dess. Ett straff för ungdomlig dumhet kanske. Kram