Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 29 juli 2012

EN GLAD KANIN!

Glad kan man vara över vädret. Efter regnskurarna i går kväll så kom det solsken i dag,nåja en del moln är det också, men skönt är det med fläktande behagliga vindar. Vi har hunnit med rundan vid Rynningeviken, handlat lite "nödvändigt" fikat ute. Sen hamnade jag här vid datorn,men inte så långvarigt.Dags att göra i ordning maten. Det får bli tacopaj i dag med tillbehör.Kanske lite kaka på kaka eftersom vi åt tacos i går kväll,men man ska ju ta vara på resterna och gott blir det i vilket fall...
Här kommer en glad kanin förresten...

Vem kan det vara som döljer sig bakom masken?
Ses.....♥

13 kommentarer :

Nett sa...

Vilken söt kanin :)

Jobbat klart nu, skulle ha jobbat inatt men är ledig pga byte. Så skönt att ha några dagars ledighet nu.

Kram

Siita sa...

Hejsan. Vilken söt kanin. Mån tro det är Amanda som är bakom masken. Härligt idag o lagom temp här med. Kram

Fenixmonas sa...

Ovanligt söt liten kanin! Kramiz

fina frun sa...

Åh vilken söt liten kanin :)

Diana sa...

Vilken söt liten kanin, det syns ju tydligt att det är Lille Skutt! :)

Aurora sa...

Sicken sötis.

Ama de casa sa...

Sicken fiiin kanin! :-)

Rester är ofta väldigt lättlagade också, det är skönt :-)

Åse sa...

Vilken underbar liten kanin !

Susanne P sa...

Men...åhhhh...det var en söt liten kanin!
Kram

Anonym sa...

Kväller,,Jag gissar att det är Ida som är den glada kaninen...
Ja det blev jädrans gott,,jag köpte en grillkryddblandning som jag lade i stekpannan tillsammans med smöret,köttet hade jag saltat o pepprat,när pannan tystnat lade jag i köttet,tror att det gjorde susen..Haé Kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna måndag! Denna veckan kommer att gå i planerandets tecken här. Kramiz

Anonym sa...

Hej! ja inte kan det vara Peppe för jag kan inte se någon svans hahahahahahahaha !!!!! Nu är det bara en vecka kvar tills Lilly har två veckor semester igen. Det blir dom sista veckorna för i år. Solen skiner och det är en fin dag idag. Ha en fin dag !

Anonym sa...

Det spricker uppallt mer även här,,hoppas på sol..Jag ska ut på Musjakt i dag,,den jag har verkar vara livlös..Haé Kram.