Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 6 juli 2012

FIL I LATTEN?

En lite annorlunda latte höll jag på att få idag på eftermiddagen.  Jag tog fram mjölken ur kylskåpet och började hälla i latteglaset. Men vad fasen tänkte jag, är mjölken sur, den är så tjock?? Sen såg jag på förpackningen att det var filen jag tagit fram. Hur tankspridd får man vara,hehe?  Och det var innan jag ens hade smakat på cidern jag köpte.
Men det gjorde jag i kväll,och det var utsökt gott och läskande,alldeles för gott egentligen...*blink*..


Det var första sorten,bara resten att prova sig igenom....."nemas problemas"


 Image

12 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Men det är ju så när vi ska hålla reda på allting, då går det lätt så :)
Cider är en god dricka, nästan alldeles för god *Blink*
Godnatt kramen♥

Semester & Mat sa...

Skönt att läsa att det finns fler tankspridda :)

Kram

Yvonne sa...

Det år 20+ ute!Nu är det jag som får smyga ikväll.Har varit bort bjuden på mat och annat kul.. Viskar natti och Pööössar dej försiktigt.Kram!

Anonym sa...

Kväller,,tankspridd,ja,men hur smakade det,,Ja blommor är tacksamma motiv..Nattis Kram.

Fenixmonas sa...

Hehehe...du höll dig i alla fall till det ätbara, du skulle ha sett hur gubben fräste och spottade när han tog Idominsalva i stället för tandkräm...Kramiz

Siita sa...

God morgon. En cider lr ett glas vitt sitter aldrig fel. Här skiner solen fast dom lovat regn o åska. Kram

Camilla sa...

Hmmm...den latten tror jag att jag hoppar över. Men en cider kan jag allt smaka ;)
Kram!

Disa E sa...

Fil i kaffet har jag också hällt en gång..jag som inte ens gillar fil.
Det var i finland och deras filpaket såg likadana ut som våra svenska mjölkpaket gjorde då.
Det kaffet var nog inte gott :o))

Ha en fin Lördag:
kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Den cidern den är god den, men latten hade jag nog hoppat :)
Kram.

Yvonne sa...

Det är hjul på grejen så jag kan flytta omkring den.Jag förstod att du sov så jag var så försiktig! Kram!

Anonym sa...

Ja det kan jag tro,,Cidern är mer gladdricka,,här är det växlande ömsom sol och molnigt,,kvavt nästan hett,,så troligen brakar det loss snart..Haé Kramen.

Majken sa...

Farligt gott med Xide :-)

Tur du upptäckte misstaget med filen/mjölken :-)
Ha en lördag!
Kram