Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 25 juli 2012

HALLON DOFTAR SOMMAR!

Ja det gör det verkligen, en underbar doft är det. Vi plockade några liter hos dottern i går och det finns verkligen gott om dom. När jag satt sen och rensade så var Peppe med och fick smaka lite. Han gillar verkligen frukt och även en del grönsaker...
Matte,glöm inte mig.....
Jag styckfryser dom på plåtar annars klibbar dom bara ihop sig,


Nu ska vi ta en morgonrunda innan handlingen.Ett underbart sommarväder har vi i dag. Sol, och det ska bli upp till 27 grader sägs det...så det är bara att vara ute och njuta av finvädret♥
Ses...♥





20 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Hallon är riktig sommar det!
Klart gullpojken ska ha sig några friska bär :)

Jaså, ni har toppen väder ni, här är det mulet och grått.
Väntar bara på att regndropparna ska falla :(
Ha en fin dag!
Kramen rara du♥

Siita sa...

Hejsan i finvädret fast här blåser det oxå. Har varit till Linde idag o fixat pass ifall man stöter på någon resa. Tror inte hallonen är mogna här än, har varit för kallt. Kram

fina frun sa...

Mums, hallon är verkligen underbart gott! Härligt att solen äntligen tittar fram. Det gör den även i Göteborg. NJUT!

Yvonne sa...

Skulle vara kul att veta vad det är för blomma..Ja jag sak me ungarna på en tripp..SOL och 33.3+ i solen Svittit värre men jag klagar inte Ha en varm dag! Kram!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Åh, hallon som är så gott!! :)

Susanne P sa...

Hallon är nog det godaste sommarbäret.
Mina hundar ät gärna blåbär när vi stannar till i skogen.
Kram

Åse sa...

Hallon det godaste lilla bäret av dem alla, härligt att stoppa lite i frysen att ha och plocka fram när höstvindarna viner runt knuten !

Ama de casa sa...

Åh vad gott det ser ut! :-)

Nett sa...

Så gott med hallon, håller med det är verkligen sommar. Mumma, nu blev jag sugen varför bor du så långt bort för ? Kram

Diana sa...

Smart att styckfrysa!
Hehe, jag minns att min hund vad galen i banan... och potatis! :)

Hanna sa...

Hallon är verkligen väldigt gott! Mmmm!Duktigt av dig att styckfrysa dem, så ordentlig hade inte jag orkat vara även om det onekligen verkar som att det blir godare på det viset.
HA det bra

Anonym sa...

Ja det var en rolig film,speciellt för barnen,men så känner dom igen figurerna från de tre tidigare filmerna,sen var det kul att lyssna när dom berättade för mamma o pappa om filmen,det blevväldigt detaljerat..Ja du ser det blev en pallplats,Grattis..Haé Kram.

Joanna Björkqvist sa...

Men ååååh, så gott det ser ut! Hallon är mitt absoluta favoritbär! Så otroligt gott!

Kram!

Yvonne sa...

Ska se färdigt Tyst vittne (tror jag) Säger för säkerhets skull natti nu så att jag inte glömmer dej Stor nattakram och Pööss!

Yvonne sa...

Jag blir också så irriterad av all reklaman!! PÖÖÖSSEN !

Gilla sa...

Jag bara älskar hallon. Vi har ju inte tillgång till färska, så om vi köper sylt blir det alltid hallon. Jag brukar också göra tårta av hallonrulltårta. (Köpt förstås) Då lägger jag två rulltårtor vid sidan om varann, plattar till lite grand och har vispad grädde på. För att få det lite syrligare, så har jag frysta röda vinbär och dekorerar med. Det blir en härlig syrlig kontrast.

Men mest skulle jag ju vilja plocka hallon själv förstås. Det är ju smart som du gör att lägga dom på plåtar och styckfrysa. Jemine så sugen jag blev så här på kvällskvisten.

Kram/Gilla

Semester & Mat sa...

Äntligen så kom det lite sommarvärme, man njuter av varje stund utomhus då man känner solens strålar värma,
VÅran Jycke, hon äter jordgubbarna direkt från jordgubbslandet ;)


Kram

Yvonne sa...

Godmorgon ! Nu åker jag snart iväg!.Jag satte in två fulla säckar till dej att ta av med kramar och pöööösssar Morgonkram!

Camilla sa...

Sååå gott!
Och sååå varmt!!!!
Nä..så varmt har inte vi. Men idag är det i alla fall sol så jag ska INTE klaga :)
Kram!

Camilla sa...

Sicken sötnos!!!