Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

måndag 2 juli 2012

NU BÖRJAR JAKTEN

Jag är ju sån att är jag inte ute efter nånting speciellt i klädväg så ser jag hur mycket som helst nästan som är snyggt och som jag skulle kunna tänka mig att köpa. Nu måste jag börja leta efter en klänning som är lagomt sommrig och fin.För i Augusti ska yngste sonen Peter, Amanda och Idas pappa gifta sig med sin Fia.
Så det kommer inte finnas nånting som jag vill ha eller som passar.Jag vet att i sista minuten stressar jag runt och letar fortfarande. Sån är jag och det finns säkert fler med mig som blir likadana....
Idag är det mycket gråa moln och det blåser lite svala vindar.Skillnad mot i går när det var fuktigt och kvalmigt.
Dagen är ett oskrivet blad just nu, men ut ska vi på morgonrundan,sen kommer det fyllas på allteftersom.....
Ses....♥
bild lånad från nätet**

20 kommentarer :

Ama de casa sa...

Jag gillar ju inte att handla kläder i vanliga fall, men tvångsshopping är ju ännu värre...

Fast det är ju kul med bröllop, så det kan ju vara värt besväret :-)

Majken sa...

Jag tycker alltid man hittar saker när man egentligen inget behöver. Men när man mÅSTE ha ngt så är allt slut...

Hoppas du hittar ngt som du känner dig fin i :-)
Vad underbart att få gå på bröllop :-)
Ha en fin måndag!
Kram

Anonym sa...

Ja, vilket elände....*L*.....
Men var så säker... de blir ett roligt "besvär" att hitta en fin känning.
Minns hur det var när jag var tvungen att hitta en klänning att ha på mig när min dotter gifte sig. Hon stod också brud i augusti för några år sen och jag ångrade att jag inte börjat leda klänning flera månader tidigare.
Men gift blev hon o klänning hade även jag på mig!

Hälsningarna kommer från mig mellan Frövi o Örebro

Åse sa...

Känner igen det där, när man inte behöver något ser man massor av snyggt men när det är dags att inhandla något då finns det inget. Hoppas du lyckas och hittar något du verkligen tycker om !

Mita sa...

Svar till Anonym:
Visst kommer det bli ett "kärt" besvär,haha...om jag känner mig rätt.
Men man får väl anstränga sig lite...
Kram och ha en fin dag♥

Carina Sjölund sa...

Tycker det är svårt att hitta någonting, när man måste.
Men du kommer nog att hitta någonting fint, det tror jag bestämt *Blink*
Å så kul att få gå på bröllop, förstår att du ser fram emot detta :)
Kramen på dig♥

Annette sa...

Jag håller med dig att när man måste hitta nått,då blir det verkligen svårt.Men du hittar säkert nån fin klänning.Och roligt att få gå på bröllop också.Här blåser det som bara den men inget regn ännu.Ha en bra dag.Kram

Yvonne sa...

Känner jag dej rätt så kommer du att hitta något fint.Du är farmor inte mormor?.Idag gör jag inte så många knop... Kram!

Siita sa...

Klart att du hittar någon fin klänning. Annonym råkar vara den trevliga tjejen. Finns flera av dom. Hon mellan Frövi o Örebro är bäst. Vilket datum ska dom gifta sej? Min dotter o måg i Frövi firar bröllopsdag den 8 aug. Kram

Diana sa...

Kolla nätet annars, beroende på klädkoden kan det ju vara lite trixigt att hitta kläder. Lycka till! Om man hittar rätt så känns det sååå bra!

Yvonne sa...

Jag frågade för jag trodde att du var mormor till töserna... Kram!

Lisbeth sa...

jag tror du har chans att hitta något. I år är kläderna gjorda så att de passar både ung och gammal. Lite vidd i kjolarna och inte så kort korta. Smart ändå att börja i tid och leta
Lycka till
Kram

Anonym sa...

Hej du,,Jaha då kommer du sen att stå som en (sådan)mellan 2 hötappar när du ska välja klänning,,
Ja visst är det så att varje årstid har sin tjusning,så även jag kan tycka om,som det är på hösten..Haé Kramen.

Ama de casa sa...

sv: Nej, jag har inte ont i håret idag, vi gick hem rätt tidigt. Vi gick när dom började spruta cava på oss ;-)

ansepanse sa...

du kommer kanske att springa rakt på den allra finaste klänning du kan tänka dig :) jag håller tummarna för det
kramar

Maria sa...

Oh så roligt med bröllop, ja då får du nog ut å leta efter en fin blåsa till kalaset.
Kramizar

Susanne P sa...

Jag är tvärsäker på att du hittar något fint att ta på dej.
Du vet ju: en skönhet klär i allt! ;)
Kram

Rigmor sa...

Men så kul med bröllop!! Då förstår jag att du redan börjar fundera på kläder...Å jag är likadan, hittar aldrig något när jag verkligen behöver. Ännu värre är det när man egentligen vet vad man vill ha, fast ingen har tillverkat det...då blir det panik!! Klänningen på bilden var snygg!!
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Nett sa...

Du kommer säkert att hitta något skall du se, en hel månad kvar börjar du jaga nu så lär du hitta en massa. Kram

Mia systeryster sa...

Vad roligt att ha ett bröllop att se framemot=D Klänning kommer du garanterat att hitta!!
Kram