Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 5 juli 2012

NU HAR DEN KOMMIT

På en del bloggar så har jag sett att dom läst en bok och gett den så fina kommentarer. Jag har funderat och blivit nyfiken,och eftersom jag älskar att läsa och alltid har en bok på gång så slog jag till i går och beställde den hos bloggaren Joanna Björkqvist som skrivit den.
Idag kom den,verkligen snabb leverans....


Besök gärna hennes blogg här 
Jag har börjat läsa den och jag känner på en gång att jag kommer ta den här till mitt hjärta♥
           
Nu har jag tittat på Ernst, och han avslutade programmet med lite kaffe. Jag ska göra mig en stor mugg te och titta på Hawaii five-0....
Ses....♥

    Visst är det en ljuvlig färg?                                                    

12 kommentarer :

Joanna Björkqvist sa...

Åh, finaste Mita, så fint du har gjort med min bok! Så otroligt glad jag blir över att du än så länge tycker om den! Ser fram emot att höra mer!

Och ja, det ÄR en ljuvlig färg!

Stor kram!
Joanna

Lisbeth sa...

Det blev en stund med Ernst för mig med. I dag kände jag ingen inspiration för hans projekt. Det sska var stolarna till bryggan i så fall. Lyckliga du som inte läst boken. Du har den kvar så jag säger bara njut
Kram

Yvonne sa...

Natti min vän! Nattakram och Pööss!

Carina Sjölund sa...

Visst är det en ljuvlig färg på den vackra blomman :)
Godnatt kramen till dig vännen♥

Maria sa...

Förstår att Peppe blev fundersam över den självgående gräsklipparen,
en sådan skulle man ha för dom gör ett bra jobb.
Blomman var jätte fin ljuvligt rosa. Ha en finfin helg/kramizar

Fenixmonas sa...

Jättefin färg! Ska bli spännande att få höra hur boken är! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Här syns att det är sem nu. Grått o trist, kunde inte sova. Men varmt kl 6 var det +16 grader. Kul att höra hur boken är. Kram

Anonym sa...

Mors,,Ja det blev en fin balkongkvbäll i går..Hoppas boken håller till slutet..Oki visst är det en fin färg..Haé Kram.

Ove "Gasfoot" sa...

Hallå Mita!
Tro det eller ej, men jag har tagit mig lite tid för att titta in till dig.
Tänk den som har tid att läsa en bok eller kolla på Ernst? Ler.
Ja Mita, du vet vad jag håller på med. (Mucho trabajo en la casa)
Nu bli det nya tag ute på gården, så jag önskar Dig, ”gubben” och familjen en fin och trevlig helg.
Kramar om och smackar från Midnattssolens land i Tornedalen.

Afrodite sa...

Nä, nu MÅSTE jag oxå beställa hennes bok! Nu har jag läst om den i så många bloggar att jag blir sååå nyfiken! :D
Ha det gott! KRAM

Yvonne sa...

Godmorgon1 Har sovit dåligt i natt.Har fått passa gubben som har varit uppe och ränt flera gånger i natt.Han somnar på en gång när han lägger sig igen medans jag ligger vaken och kan inte somna igen... Morgonkram!

Yvonne sa...

Jag tar nog två vilopass .. Kram!