Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 6 juli 2012

REGNKEBBA ELLER INTE?

Det är den stora frågan just nu. Vädret är väldigt grått och osäkert och förut kom det några regnstänk. Värmen kan man inte klaga på i alla fall,20 grader är skönt.
Men som sagt, en långprommis tänkte vi ta nu när inte solen gassar.  Det ska bli skönt att komma ut och svalka sig. Varmt har det varit i natt trots öppet fönster. Men då piper myggen in.Ja det räcker med en för det ljudet är enerverande att lyssna på....
Nu drar vi,
Ses...♥
                     
                                  

6 kommentarer :

Disa E sa...

så gulligt...
Hålla handen. :o)
Ha en fin dag.
kram

Ama de casa sa...

Vilken vacker tass! :-)

Nett sa...

Vilken fin bild, hålla tassen. *kärlek* Idag är det ostadigt här hos mig och ser ut att vara så hela dagen. Kram

Siita sa...

Hejsan. Grått här med, men som tur är så håller det upp. Kram o hålla vacker tass.

Carina Sjölund sa...

Här är det annat än grått idag :)
Har hjälpt dottern med den sista staplingen av veden. Så hett så hett var det. Vi har 25 grader!

Får jag någonting nu matte, när jag ger dig vacker tassen :)
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Här är det sol än men det kommer in en del moln,inga tunga än så länge,men varmt drygt +20 nu..
Fin Peppetass"kom nu nså går vi"
Haé Kram.