Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 6 juli 2012

TÄVLING!

Nån regnkebba tog jag inte,och inget regn kom det heller. En skön prommis med fläktande vindar, och vet ni man behöver inte gå långt för att se dessa...

Bääää sa dom när vi stannade och morsade.Dom hade fullt upp med att idissla, det ser så avkopplande ut..*L*...nu börjar ullen växa ut på dom igen.Så mjukt och gott att rufsa om där och dom är så glada för lite kel och småprat. Peppe håller sig lite på avstånd, han tycker nog att dom luktar lite konstigt....

Men hörrni, tävling är det ju inne hos Gilla,klicka på hennes namn så kommer ni in på bloggen och kan läsa mer. Den här fina muggen kan man vinna..


                                             

7 kommentarer :

Gilla sa...

Nog är det gott att promenera, även om solen inte skiner. Bara det inte regnar. Där hade du ju tur.

Sv: Tack för gratulationerna även om det inte var jämnt i tiden. Du har i alla fall gjort dej förtjänt av två lotter.

Kram/Gilla

Siita sa...

Hejsan. Jag har en lott hos Gilla. Kaffebönan var ju med på bloggträffen så han känner vi nu. Här regnar det nu. Kram

Anonym sa...

Hejsan,det är fortfarande rätt soligt och varmt,men vinden slår om till nord ibland då jädrar drar det kallt om nacken..
Ja,jag gillar omeletter med lite godis i som ost o bacon..Haé Kram.

Ama de casa sa...

Vilka söta fårskallar! Ja, dom är söta hela dom, faktiskt :-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Så fina. Får vill jag ha nån gång.
Kram.

Carina Sjölund sa...

Dom är söta tycker jag!
Speciellt små lammen :)
Ha en fin kväll!
Kramen♥

Nett sa...

Härligt med promenad, idag har det bara vräkt ner från ovan skyn så det har blivit ett virkväder istället :) Kram