Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 23 augusti 2012

ATT MOBBA


Till alla elever

Till alla barn och ungdomar som återvänder till skolan: Om du ser någon som kämpar för att få vänner eller blir mobbad för att de inte har så många vänner eller för att man är blyg eller inte klädd i de mest coola kläderna, vänligen ställ upp. Säg hej eller åtminstone le mot dem i korridoren eller på skolgården. Du vet inte hur denna personen har det utanför skolan. Din godhet kan göra stor skillnad i någons liv! Vänligen kopiera detta för att stoppa mobbning… ♥♥♥
Kopierat från bloggvännen Yvonne
Sprid gärna så mycket som möjligt och lev likadant själv som vuxen!
En av de största mobbningarna stod Hitler för!
Mobbning finns även på vissa arbetsplatser tyvärr...
Alla människor är lika mycket värda,varken mer eller mindre,
Kram och ta hand om varandra♥
                              

16 kommentarer :

Carina Sjölund sa...

Fy vad jag tycker synd om dom som måste leva ett liv i mobbning :(
Varför inte vara vänliga och rara mot varandra i stället.
För alla är vi lika mycket värda♥
Kramen vännen♥

Siita sa...

Det där hade jag här om dagen. Både jag o min Ellinor blev mobbade i skolan. Kramar

Majken sa...

Jag kan bara instämma :-)

*stor kram*

Veiken sa...

Jättebra att budskapet sprids. Hoppas att alla mobbare läser liknande uppmaningar! Det är fruktansvärt med mobbning! Kram

ansepanse sa...

jag har läst den både hos Veiken och Yvonne, det är jätteviktig information
bamsekramar

Jessica sa...

God kväll. Mycket bra skrivit!! Borde alla barn läsa och förstå och kanske till och med göra. Alltså hjälpa andra och stötta!!
Hoppas du får en jätte bra kväll, kram

Susanne P sa...

Så tragiskt med alla som blir mobbade och mörkertalet är nog större än vi kan ana...
kram

Yvonne sa...

Oj då Vad fick du för betyg i matte?? Nattikram!

Fenixmonas sa...

Mobbing är fruktansvärt, både när det drabbar barn o vuxna! Kramiz

Yvonne sa...

Godmoron!*L* Förlåt!! Oj vad jag vimsade till det. Kommentaren var till Hebbe . Han räknade ihop sina "komptimmar" fel.Ha en bra dag! Morgonkram!Och Pöööössen du fick ju ingen igårkväll!

Diana sa...

Det positiva idag är att skolorna verkar vara väldigt alerta inför mobbing och har handlingsplaner för vad som ska göras om det inträffar. På min tid fanns inte det...

Anonym sa...

Hej! Man behöver inte gå i skolan för att bli mobbad eller känna sig utanför och sakna vänner. jag vet två personer varav den ena skriver på din blogg nu som detta gäller och då är vi vuxna. Ingen ringer och ingen kommer eller går !! Vi Ger Peppe ett par Mariekex med ost på. Ha en fin dag !

Ama de casa sa...

Ett mycket bra budskap som cirklar runt nu!

Galna frugan sa...

God morgon =) Hoppas du får en bra dag. kram

syren sa...

Mobbning är det värsta jag vet och jag hoppas av hela mitt hjärta ingen ska behöva bli mobbad! kram

fina frun sa...

Åh vad jag önskar att alla barn skulle kunna gå till skolan med ett leende och slippa oroa sig för dumma klasskompisar!