Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 26 augusti 2012

BRÖLLOPSGLÄDJE!

Ja nu tassar jag in här på söndagkvällen och plitar ner några rader. Egentligen skulle jag kunna skriva nästan hur mycket som helst om bröllopet. Det var så fint och det var så vackert,och till och med vädret visade sig lagomt till eftermiddagen från sin bästa sida.
Jodå,näsdukar var med och behövdes,och skorna dom kom på fredag eftermiddagen så jag slapp gå barfota..*L*...
När dottern och mellansonen höll tal från sin lillebrors uppväxt och lite vad dom varit med om,ja då kom tårarna igen. Jag hade inte en aning om att dom skulle göra det,så vilken överraskning det blev, och Peter blev även han rörd såg jag.
Det har varit en underbar helg och min käraste lillasyster var ju här också och vi har verkligen haft det mysigt med mycket "tjejsnack"...
En helg att minnas med glädje♥
Amanda och Ida strör ut rosblad......
Sonen trär ringen på sin frus finger och nu börjar spänningen släppa...
Bröllops kyssen..♥
Familjen församlad...
Jag och sonen, mätta och nöjda efter all den goda maten...
Det blev en "bildbomb" men det är tacksamt att fota ett bröllop,
Ses....♥
               

18 kommentarer :

Annette sa...

Gud så fina jag blir ju tårögd också, när jag sitter här och tittar på alla fina bilder.Det är nått speciellt med bröllop.Kram vännen

Yvonne sa...

Jag blev tårögd.Förstår att du behövde ett badlakan..Ser att du har knoppat in så jag smyger in och ger dej en kram och pööss!

Fenixmonas sa...

Å´så fint! Vilka vackra bilder...ser ut som taget ur en saga med småsessorna också...Kramiz

Anonym sa...

Mors,,fina bilder på ett vackert par och familj,,ja du och sonen är oxå ett fint par..Visst är dop och bröllopp lite speciella högtider..
Nu får du hoppa på Sverigeresan..Haé Kram.

Anonym sa...

Hej! Mycket bra bilder från brölloppet. Vad kul att det blev bra brölloppet. Då har Peppe fått en släkting till som kan klia honom och skämma bort honom He He He !!! Ha en fin vecka !

Ove "Gasfoot" sa...

Fantastiskt vackert ”bildbröllop” kan jag konstatera. Hurra till brudparet och all lycka till i framtiden.
”Svärmors” vackra klänning ”Lyser som sola i Karlstad” och dom nya skorna passar perfekt till klänningen. Mycket vackert!
Tack för att du delar med dig av alla vackra bilder.

Önskar er alla en fin vecka!

Siita sa...

Vilka fina bilder. Ja du jag har varit med om två tjejerna som gift sej, o då behövdes näsdukar med.Ha det gott. Kram

syren sa...

Vilka underbara bilder.Önskar bröllopsparet lycka till!Och vilken underbar klänning du har.kram

Rigmor sa...

Inte torrt i ögat här heller...man blir ju så rörd av de unga tu, för att inte tala om de små sötnosarna med rosbladen...Vilken dag!! Å vilken tur att "någon" slapp gå barfota på bröllopet, trots allt är det ju lite kylslaget så här i slutet av augusti...
Å nu är det måndag igen, jag antar att ni, hela familjen, samlar ihop er och försöker komma in i vardagen igen, med ett småleende på läpparna givetvis, utav alla minnen sen helgen!!
Här ska det bli svampskogen, för säkerhets skull laddar jag med en rejäl matsäcks korg...
Ha en bra dag vännen!!
Kram kram

Diana sa...

Åh så fint! Nu sitter jag här och blir sugen på att gifta mig en gång till. Hehe!
Visst är det något speciellt med bröllop? Man blir så varm i hjärtat!

Ama de casa sa...

Oj vad fint! Dom var verkligen vackra, och du med!
:-)

Yvonne sa...

Klart att du somnade,bröllop går man inte på var dag! Sen hade du väl mycket att fixa och så alla som man ska prata med.Fotot på sonen och din svärdotter är så fin.Tur att skorna kom ,och tack för fotot på dej i den nya klänningen!! Du är en riktig kalaspingla!! Ha en bra dag! kram!

Majken sa...

åhhhh vad vackert :-)

Vilket fin par :-) Vilken fin familj :-)

Förstår att det varit en riktigt mysig helg :-)
Kram

ansepanse sa...

vilken fin bildbomb :)
ni är så fina allihop
kramar

Carina Sjölund sa...

Vilket vackert par :)
Bröllop är något helt fantastiskt, man blir alltid lika tårögd.
Ha en fin kväll!
Kramen♥

Malin sa...

Å, vilka vackra bilder! Låter som om ni hade en magisk helg! Själv grät jag oxå, på mitt eget bröllop....
Kram

fianathome sa...

Va vackra bilder ...
Så fina kläder ni har alla!
Grattis bröllopsparet :)
kram
Fia

Camilla sa...

Uuunderbara bilder och vad fin du är!!! <3