Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 2 augusti 2012

HAR NI FÅTT NOG AV MIG NU?

Nu har ni hunnit bli bra trötta på mitt face som dyker upp här om ni tittar in..*L*... men jag har inte suttit vid bloggen nånting idag knappt utom på morgonen en stund. Sen har det varit full fart med annat...
På eftermiddan ringde Amanda med pappas hjälp och bjöd in oss på fika, och det tackar man ju inte nej till...så det blev en trevlig stund där och varmt skönt väder var det också.
Det kom två tjejkompisar till Amanda så dom passade på att bada i poolen, såg så skönt och svalkande ut.
I natt ska dom prova på att sova i tält ute på gräsmattan. Dom pratade om det hela tiden nästan, det skulle bli så spännande tyckte dom. Den ena flickans pappa ska sova i ett annat litet tält precis bredvid som en trygghet har han lovat.
Det ska bli roligt att höra i morgon hur det gick,om det blev nåt sova av i tältet...
Dags att slå sig ner i soffan med kvällsteet och titta på Hawaii five-0...
Ses....♥
                                     
                               

10 kommentarer :

Aurora sa...

De kommer säkert in när/om åskan slår till. Kram

Anonym sa...

Kväller,,io det blev finväder även här på Em..Det blev hålligång i poolen ser jag,,spännande att sova i tält,hoppas dom slipper regn..Haé Kram.

Yvonne sa...

Har varit på galej!! så jag smyger tyst in och ger dej kramen och pööössen

fina frun sa...

Åh så fint väder hade inte vi! Bara blixtrar och dunder här.

Fenixmonas sa...

Härligt med sol o värme! Här kikade solen fram i 15 minuter sen var det slut på den sessionen...Klart det är himla spännande att få sova i tält och vilken förståndig och klok pappa som finns där så nära! Kramiz

Siita sa...

God morgon. Vilken trevlig pappa att sov bredvid barnen. Hoppas det gick bra. Här har det regnat inatt igen, disigt nu. Men en fin dag igår. Kram

Nett sa...

Härligt ni har det där, hoppas att ni har fint väder idag. Själv har jag regn, men jag skall sova så det gör mig inget. Kram

Rigmor sa...

Näe då...inte blir jag trött på dej vännen!! Å jag är så tacksam att du inte hängde ut tvätt igår, ett fönster är helt klart, ska bara skrapa bort färg från rutorna...och det andra ska strykas en gång till, men det vet i sjutton när det blir...
Barn i tält...det har jag minnen av sen vi bodde i Almby. Min son och grannens son skulle sova i tält, och pappan i grannhuset och skulle också knö´in sej, för att grabbarna skulle våga. På morgonen vaknade en något förvånad pappa i tältet, ensam...han hade snarkat för mycket så grabbarna kom in till oss i stället på nattkröken!!
Kram kram

ansepanse sa...

vilken härlig badbild :) du får berätta hur det gick för småtjejerna, sov de hela natten i tältet eller?
jag tittade också på Hawaii
kramar

Åse sa...

Så mysigt med tältande och nog tryggt att ha en pappa i ett tält bredvid om mörkräddsla skulle komma krypande ! Kram