Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 4 augusti 2012

JOURKLINIK BYGGS

Alla vi djurägare är otroligt tacksamma för det. Sen djursjukhuset slog igen för en hel del år sen så har vi  bara ett antal veterinärkliniker att vända oss till, och det är alltid knökfullt där. Akut vård och akuta besök ska vi bara inte tala om. I nödfall och i mån av tid kan en distrikts veterinär hjälpa.
MEN,och det är ett stort MEN, så krävs det pengar såklart att driva det som en dygnet runt jour.Därför behövs det så många medlemmar som möjligt som betalar in en medlems avg. Ett utrop har gått ut om hjälp med att värva så många som möjligt.
Alla som läser den här bloggen och bor runt om i länet och har djur, eller kan tänka er att ändå gå in och stödja,ni är guld värda. Sprid gärna det här till vänner och bekanta och besök Jourklinikens hemsida för att läsa mer.
Självklart är jag medlem, eftersom jag och många med mig länge har efterfrågat jour verksamhet här i länet. En skandal att en så pass stor stad som Örebro inte har det,och så mycket djurägare som finns runt om i länet.
Att behöva sitta och åka med ett svårt sjukt djur är fruktansvärt. Jag gjorde det med min tik som hade svår epilepsi. Den resan till Strömsholm kändes mardröms lång,och när vi kom fram var det försent...
Så jag ser fram emot det här verkligen.
Första spadtaget i December2011, dom två tjejerna i mitten  är den drivande kraften i det hela. Som ni ser så är det en Rhodesian ridgeback med och som faktiskt grävde allra först..*L*..
Så här långt gånget är det nu och kanske lite till.
Men som sagt,ju fler medlemmar desto större chans till jour dygnet runt,

   Peppe fyra veckor och så bedårande söt..♥

22 kommentarer :

Aurora sa...

Det behövs jourkliniker även för våra fyrfota vänner. Så söt den lille Peppe var. Kram

Siita sa...

Vilken söt liten Peppe där. Om jag hade mera pengar så skulle jag ge, men har bara så det går runt. Kram

Åse sa...

Vilken söt Peppe ! Så skönt att få en jourklinik på närmre håll, vi har inte så långt till djursjukhus och det känns skönt om olyckan skulle vara framme ! Ha en fortsatt fin lördag ! Kram kram

Anonym sa...

Klart det behövs en akut för våra 4 fotade vänner,ja även 2 fotade..En liten gobit är Peppe..
Här är det soligt och fint,,men vinden tar i allt mer.Haé Kram.

Majken sa...

Ljuvligt söt Peppe var som valp :-)

Vad bra att det tas tag i detta med en Djurklinik :-)
Ha en fin dag!
Kram

Nett sa...

Härligt att det tas upp, tror även att vi har jourklinik här hemma i Borås, och då är ju det en mindre stad än Örebro. Kram

Diana sa...

Jag tror vi har en akut i stan, jätte bra men dyrt tyvärr... Vad söt lill-Peppe är!

Veiken sa...

Oh, man smälter ju som smör när man ser Peppe som bebis.
Ska dom gå runt bara på medlemsavgifter? I så fall borde hela Örebro vara med och betala......via skattsedeln ;) Kram

Rigmor sa...

Å nu måste jag ju berätta...Lotta som är en av de drivande i jourkliniken är gift med en gammal kollega till min man!! Kan det möjligen vara ifrån henne Peppe kommer?? Har bara träffat henne någon gång för flera år sen när hennes man och mannen här i huset jobbade ihop, men jag förstod att hundar var en stor del av deras liv. Hoppas verkligen att det kommer att gå ihop sej!! Vet av egen erfarenhet hur viktigt det är att ha nära och bra djurklinik.
tur med vädret hade vi idag, men så stod och penseln kvar i burken hela dan...***skrattar***
kram kram

Yvonne sa...

Klart att det behövs fler jourkliniker det blir ju fler och fler som har djur.. Natti min vän ocg sov så gott Kramen och Pöössen!

Ama de casa sa...

Vilket bra initiativ! Och jösses vad söt han var, Peppe. Nu är han vacker :-)

Ama de casa sa...

Det är ungefär som vi kvinnor - först är vi söta, sen blir vi bara vackrare och vackrare ;-)

Yvonne sa...

Godmorgon!Man smälter när man ser Peppebebisen!Hoppas att du har sovit gott Morgonkram!

Camilla sa...

Åååå vad söt han var. Äh..det är han ju fortfarande. Men det är något visst med dom små :)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Men oj en sån söt liten Peppe :)
Håller tummarna för att jourverksamheten blir bra och stabil. Sånt där borde finnas överallt på samma sätt som det borde finnas fler djurambulanser. Så många människor som ändå har djur!
Kram.

Jessica sa...

hejsan =) jag ska titta in, =) ska se lite om jag inte kan bli medlem också. =) Ha en jätte bra dag. kram

Sanna sa...

Jo fler med öppen verksamhet dygnet runt efterfrågas ju lite varstans i Sverige och det som smakar kostar också varför inte bara reklam och försäkringsbolag kan finansiera det hela från grunden.

Hoppas ni får en bra verksamhet så att så många slipper dyrbara resor som faktiskt kan kosta djuren livet p.g.a av tiden det tar innan man kan ge vård.

Ha en härlig söndag Mita och vi hörs!
Kramen

Fenixmonas sa...

Jösses så liten han var där men så himla gosig! Jättebra att få en jourklinik! Precis lika viktigt som annan god fungerande sjukvård. Våra fyrfotade är lika viktiga som människorna! Kramiz

Nett sa...

Ja aja då, det är verkligen baksidan av att sluta röka. Men fördelarna är så många fler så det är värt det :) Hoppas att du får en fin Söndag. Kram

Anonym sa...

Hej
Småtjock och söt :) så som valpar ska vara! Otroligt söt!

Yvonne sa...

Det visar att vi är lika mycket värda.. Kramen!

Coquina sa...

Åååå Peppe är ju underbart söt =) Kika gärna in på min matblogg och tävla i min nya Ib Laursen-tävling =)