Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 18 augusti 2012

KOKA KRÄFTOR

Det ska jag göra i morgon söndag, och det är inget jag har pysslat med kan jag säga, så hoppas det går bra.
Vi ska åka ner till dottern och hennes sambo som är nere vid Vättern och fiskar kräftor. Eftersom dom har semester nästa vecka och stannar kvar där nere, så tar vi med fångsten hem och kokar åt dom.
Så då vet ni vad jag gör....
Ses....

                                            

16 kommentarer :

Fenixmonas sa...

Ser gott ut! Jag har nog aldrig kokat sådana kräftor, bara havskräftor.
Ja, tänk vad tiderna förändras förr var man ju fit for fight direkt när man kom ur sängen...idag är det helt annorlunda...Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon!Dom ser goda ut! Jag kokade mycket kräfter förr! 17.7+ här nu på morgonen och solen kommer fram nu! Så det blir en varm dag igen.Ha en bra dag!

Siita sa...

God morgon. Jag har kokat kräftor en gång bara. Men gott är det. Mor hällde i lite öl när hon kokade. Kramar

Camilla sa...

Mums!
Jag åt kräftor i går. Men tänk...jag får alltid så ont i huvudet,dagen efter, av kräftor ;)
Kram!

Anonym sa...

Hej! Nu har vi kommit hem från våran resa till Tostared. Lilly's semester är nu slut. Ha en fin dag !

Aurora sa...

Morn Vad är det du säger. ska du ner till Vättern och fiska upp våra kräftor;=). Här nere brukar det vara gott om dem och alla får fiska bara man håller sig på ett visst avstånd från stranden. Men det är där problemet uppstår. Man måste ha båt. kram

Åse sa...

Mmmm vad härligt ! Svenska hemkokta kräftor det bästa av det bästa ! Ha en fin söndag !

Carina Sjölund sa...

Kräftor har jag bara ätit två gånger. Men surströmming MASSOR av gånger, det är mumma det :)
Ha en fin Söndag vännen!
Kramen♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så gott. Jag kommer gärna förbi :)
Kram.

Ama de casa sa...

Hoppas på god fiskelycka och lycka till med tillredningen :-)

sv: Dom var inte sådär jättegoda, Cherimoyerna. Men det är alltid kul när fröer kommer upp :-)

Majken sa...

Det klarar du säkert galant :-)
Förr när jag var barn jobbade min pappa i Källviken i närheten av Strömstad ngr ggr varje sommar & då kom hen hem med levande krabbor som mamma kokade & vi sen mumsade i oss. Jag älskar krabba fortfarande :-)

Lycka Till!
Kram

Nett sa...

Har aldrig kokat kräftor heller, hoppas att det gick bra att göra det. Idag har jag packat däremot. Kram

Mufflo sa...

Åhhh så gott..Ska vi också äta snart........hoppas jag......

Rigmor sa...

Det ÄR gott! Det satt vi faktiskt och fantiserade om på sena timmen igår/idag, att det skulle vi ha avslutat det hela med, ett riktigt stort lass nykokta svenska kräftor...så blev det ju av naturliga skäl inte. Har en gammal kollega som har fiskevatten i Hjälmaren som jag brukar köpa av, och det går ju inte att jämföra med köpta frysta.
Vilken eftermiddag det blev!! Sååå skönt, och även om varken vi eller gästerna gjorde ett vettigt handtag (fast jag tyckte gott de hade kunnat tagit röjsågen och jobbat lite....****skrattar****)så vart man riktigt svettig i solen.
Ha nu en riktigt skön söndagskväll!!
Kram kram

Annette sa...

Vad gott med svenska kräftor vi brukade fiska också i Vättern förr.Men nu har vi sålt våran båt för tiden räckte inte till.Koka kräftor är inte svårt det gick säkert bra för dig.Jag håller nog med dig bättre med handkraft när det gäller denna damsugare.Kram

Roggan sa...

Det var länge sedan jag både kokade kräftor och åt dem. men det fixar du galant. Kram