Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 31 augusti 2012

LADDAT OCH KLART

Tidigare i dag så tog jag en sväng till Plantagen.Jag skulle köpa två blommor och det blev liiite mer än det..*L*...
Förutom blommorna så blev det två blockljus, och icke minst en tre pack med värmeljus för hundra kronor.Lika bra att ladda upp nu inför hösten,förrådet börjar sina...
En annan sak jag kan säga det är att för andra sommaren i rad så får jag nästan bara gröna tomater. Det måste bero på för lite sol helt klart, och jag kommer ihåg förra hösten när vi samlade ihop alla tomater i en skottkärra, så sa Amanda "varför har ni bara gröna tomater?" Bra fråga, och att eftermogna helgröna tomater är nästan omöjligt och inte blir dom goda heller...
Nu tar vi fredagsmys tycker jag. Ikväll tänkte jag ha ugnsstekta revbensspjäll med tillbehör,gott...
Haa de....♥

Facebook sendscraps all friends

15 kommentarer :

ansepanse sa...

då kommer jag att tänka på filmen
"Stekta gröna tomater", har du sett den? jag har sett den säkert tre gånger, jag tycker om den som du förstår
Sv: jodå, Hba1c är blodsockervärdet under de senaste sex veckorna och mitt låg förunderligt bra nu :)
kramar och en fin fredagkväll till dig

Siita sa...

Lägg dom gröna tomaterna med äpplen så blir dom bra, sägs det. Annars går det att göra marmelad på dom.- Kram

Carina Sjölund sa...

Värmeljus kan man aldrig få för mycket av :)
Nu ska jag titta på fångarna på fortet,fast man har sett det otaliga gånger. Men lagom Fredagsunderhållning!
Kramen vännen♥

Anonym sa...

Hej igen!

MEN syltade gröna tomater är gott till kött....
Brukar du inte göra det?


Kram från mig mellan Frövi o Örebro

Aurora sa...

Min pappa har odlat tomater på sin balkong i många år. Även i år trots att han är så sjuk som han är. Och han får dem att mogna allihop.

Mita sa...

Svar till anonym: Jag har faktiskt aldrig provat det. Får jag lika mycket gröna tomater som förra året kanske man skulle testa det..*L*..
Kramiz**

Yvonne sa...

Man kan koka in gröna tomater. Nu vännen så är det dags att knyta sig så natti på dej och sov så gott.. PÖÖSS!

Anonym sa...

Mors,Trötter,,Hoppas du vaknat "Mört o pigg som en kry"
Jag hare samma väder som i går,,Regn.Haé Kram.

Browneyedgirl sa...

Har hört att man kan göra soppa på gröna tomater? =) Vet inte om det stämmer men kanske man kan kolla upp. Revbensspjäll är ju sååå gott. Ha en toppen dag vännen <3 Kramen

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag såg Doobidoo ! Sen var det en film väldigt sent som jag fastnade vid.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Diana sa...

Mormor brukar lägga in sina gröna tomater. Jag gillar inte dem men flera i familjen är galna i dem.
God morgon!

Fenixmonas sa...

Syltade gröna tomater brukade mamma göra det var jättegott! Kolla på nätet om det finns något recept! Kramiz kramiz

ansepanse sa...

en skön lördag önskar jag dig
kramar

Sanna sa...

Jag lägger bara de gröna tomaterna i ett varmt fönster och det brukar inte ta tider fören de blir fina i färgen och goa. :)

Ja det är dags att skaffa värmeljus här också och bränner redan varje kväll när vi myser i lusthuset.

Ha en härlig lördag nu Mita!
Kramen

Gilla sa...

För många år sen fick vi plocka hur många gröna tomater som helst. Då gjorde jag inlagda tomater och det smakade verkligen gott. Långt efter det läste jag boken och ännu senare kom filmen Stekta Gröna Tomater. Fantastisk bok och fantastisk film.

Kram/Gilla