Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 10 augusti 2012

LUGNET FÖRE "STORMEN"

Nej nu tog jag allt i....men i morgon bitti så dyker småtjejerna upp med en mamma och pappa som är "kidnappade" av kompisar som ska ordna med trevligheter för dom under hela dan och kvällen.
Möhippa och Svensexa ihopslaget..... och dom har inte en aning och kommer undra vart barnen ska vara under tiden. Men jag blev uppringd för två veckor sen av en  utav kompisarna som frågade om barnvakt,och självklart sa jag att det var ok...
Så jag får ta lite bloggledigt, jag kommer att vara fullt sysselsatt..*L*...
Dottern och hennes sambo är på väg upp till stugan i Norrland och kommer fram nån gång i  natt. Orolig är jag såklart när jag har nån ute på vägarna.
Ses....♥
    Undrar vad Peppe ser??

                                      

19 kommentarer :

Yvonne sa...

Det blir full rulle hos dej imorgon.Kul att du får rå om töserna! Natti nu vännen och sov så gott.. Nattikram och Pööss!

Diana sa...

Vad skoj! Och vad snällt av dig att ställa upp som barnvakt!

Sv: Ja, det är tillfälligt pga byte!

Maria sa...

Hoppas de blir en rolig dag för er alla. Ja de är lite tufft här just nu men så blir de ibland tyvärr, tack för omtanken.
Ha en finfin helg/kramizar

Aurora sa...

Hoppas de inte läser bloggen. Överraskningsmomentet försvinner ju då. Kram

Fenixmonas sa...

Å´han väntar på barnen förståss! Klart att du ställer upp som barnvakt, alltid kul att få rå om dem ju! Hoppas de inte läser din blogg så överraskningsmomentet går förlorat! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Ha en bra dag med töserna! Morgonkram!

Siita sa...

God morgon. Hoppas det blir en bra dag för er alla. Härligt väder här iaf. Kramar

Villa Frejas bokblogg sa...

Men å vad kul. Hoppas de blir glatt överraskade och får supertrevligt.
Ja, och ni också förstås :)
Kram.

Sanna sa...

Oj vad skoj med hemlisar och hoppas de får skoj.
Ja vad hundar ibland ser kan man undra som inte har deras blick för rörelser, deras luktsinne eller hörsel. Kanske lika bra det också..hehe

Ha en härlig ledig bloggtid nu och vi hörs vad det lider!
Kramar!

Nett sa...

Häftigt, och så bra att du kan ställa upp. Hoppas att de får extra kul nu. Och du / ni med. Kram

syren sa...

Det låter ju trevligt.Fin bild! kram

Rigmor sa...

Då får vi hoppas att det blir en "snäll" möhippa och svensexa, det är inte kul när de hittar på för dumma saker. Å tur att det finns en snäll farmor som ställer upp...
Å ja...nu är vi hemma igen. Fulltankad med bilder och minnen, haft otroligt trevliga dagar på västkusten, kommer väl på bloggen så småningom...Skönt att vara hemma också för den delen!!
Ha det så gott vännen!!
Kram kram

Yvonne sa...

Du somnar ovaggad ikväll.Nu ska jag in i bingen. natti vännen och Pööss!

Annette sa...

Ja då går det i 100 för dig nu,men det är ju alltid roligt med dessa små söta barnbarn du har.Du sover säkert skönt inatt.Kram vännen

Yvonne sa...

Godmorgon vännen Hoppas att du har sovit gott. Du behöver alla krafter idag när du har två energiknippen hos dej.. Morgonkram!

Ove "Gasfoot" sa...

God söndagsmorgon Mita!
Ja, då vet du vad du har för sysselsättning denna helgen. Låter härligt allt sammans.
Tror att Peppevovven undrar? ”Var är brudarna”?
Själv kom jag hem från Skåne på fredagens kväll så nu är jag på ”Tapeten” igen.
Sommar i Skåne och i Norrland har hösten gjort sitt intåg sakta men säkert.
Önskar er alla i familjen en fin dag och kommande vecka.
Smack bland höstlöven i Norr!

Semester & Mat sa...

Undrade just varför det varit så tyst från dig nu i helgen, men läste nu förklaringen ;)

Majken sa...

Hoppas barnvakteriet gått bra :-) Att ni haft riktigt kul...

Vad roligt att få ha en gemensam möhippa/svensexa.. Hoppas de haft riktigt roligt!
Ha en fin dag!
Kram

Anonym sa...

Kollar bara att allt är som det ska,,Dotra kom fram som planerat,hoppas jag..Haé Kram.