Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 9 augusti 2012

MÅNBAD ELLER FULLMÅNEPARTY




          

Månens tid är här, ta ett nattbad i fullmåne och njut av vattnets silverbubblor  och månens strålar mot kroppen. Temperaturen just nu är ändå ganska skön..
Nästa fullmåne infaller den 17 Augusti. Tid för  " Full måne party" och kräftskiva kanske...

                           
                             
                                                                                                           

11 kommentarer :

Yvonne sa...

Vännen det drar i tittorna på mej så jag tippar i säng nu.. Nattikram och pööss!

Gilla sa...

Så vackra bilder du har hittat. Tjusigt! Häromdan var det väl fullmåne också? Då kunde jag inte sova hela natten igenom.

Sv: Tack för komplimangen. Det var en fantastisk upplevelse att få vara med om ett sånt bröllop på ett slott. Det blir mitt livs upplevelse.

Kram/Gilla

Semester & Mat sa...

Förut så märkte jag av fullmånen väldigt väl, sov sämre. Men nu de senaste månaderna har jag inte märkt av den så mycket. Kanske det är lindrigare på sommaren.
Riktar in mig på kräftskiva istället för bad ;)

Aurora sa...

Gillar inte fullmånar. Sover så dåligt.

Camilla sa...

Tänk att det är så fascinerande se en fullmåne.
Den är sååå vacker.
Men jag sover oftast dåligt då det är fullmåne.
Varulven i mig,vill ut,vet du ;)
Kram!

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag behövde inte vänta länge på John Blund! Ha en bra dag! Kram!

Fenixmonas sa...

Vädigt vackert när månen är full, enda "fyllan" som är vacker...fast jag brukar ju dessvärre få sömnproblem då och det är jobbigt! Vi fick en fin dag igår men idag regnar det...igen! Kramiz

Villa Frejas bokblogg sa...

Tja, varför inte?! Fullmåne... då är det väl tid att go lite wild'n crazy :)
Kram.

ansepanse sa...

fullmåne ja, ibland påverkar det min sömn och ibland inte, vackra bilder :)
kramar

Carina Sjölund sa...

Jag tycker att det är så vackert med fullmåne :)
Men många har svårt att sova, men jag sover som en lite gris ändå *L*
Kramen rara du♥

Majken sa...

Kräftskiva i stugan, ljummen temp, stjärnklart & fullmåne... sååå häääärligt :-)

Ha en fin kväll!
Kram