Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 12 augusti 2012

ÖVERRASKNING BLEV DET

Ja igår morse kom sonen och lämnade två töser som nog var lite fundersamma vad pappa och mamma skulle ha för sig??  Mamma var redan hämtad av tjejgänget och båda hade verkligen blivit överraskade. Varsin lista fick dom att packa ner det som behövdes under dan och kvällen. Amanda och Ida hade också fått varsin liten väska packad med saker för övernattning hos farmor och farfar.
Ingen frukost hade dom hunnit med, så det började vi dagen med här.
Ja sen har det rullat på i rätt hög hastighet kan man säga..*L*...
Igår var vi mest ute i det fina vädret, i dag var det lite gråmulet på förmiddagen så vi bakade en sockerkaka till fikat och den blev suuupergod, så tjejerna var jättestolta....
Dom är jätteduktiga på att knäcka ägg och pyttsa i socker och mjöl  och det andra som ska vara i. Men det gäller att vara rättvis och styra upp så båda får göra lika mycket,annars kan det bli livat..*L*...
På eftermiddagen hade vädret blivit bättre så då grillade vi hamburgare, och då hjälpte dom farfar med det,


                                      

Amanda tycker mycket om att hålla på med Peppe, hon "tränar" honom att göra "konster" hon har ju sett att jag håller på med det....här är Peppe trött efter allt jobbande... han sover förresten gott här bakom min rygg och snarkar som en hel karl..
Sova gott det kommer jag också att göra sen när jag lägger huvudet på kudden,haha......
Dottern och hennes sambo har det skönt uppe i Norrland, och mycket hjortron har dom hittat också till all lycka, så dom plockar för fullt och tar med sig ner.♥
Ses....♥


21 kommentarer :

Yvonne sa...

Du har haft fullt upp ser jag!Om vi hade lärt oss av hndarna så hade nog inte så många missförstånd uppstått.. natti vännen Och Pööss!

Majken sa...

Fullt ös kan jag tänka mig.. Kul helt otroligt mysigt, men det tar ut sin rätt för er alla ja även för Peppe ;-)

Hoppas ni får sova riktiigt gott inatt :-)
Kram

fina frun sa...

Kan tänka mig att tjejerna älskar att vara hos er :)

Aurora sa...

De små tjejerna kommer att minnas stunderna hos er med glädje. Kram

Siita sa...

God morgon. Hade Thea här igår o det var full rulle på henne. Men så ville hon se barnTV med mormor o då somnade hon. Dom väckte henne när dom skulle åka hem. När ska bröllopet bli eftersom det var svensexa o möhippa? Kramar

Carina Sjölund sa...

Vad mysigt ni haft det :)
Och vilken tur du har som har hjälp med bakningen :)
Peppe vovsen ser ut att mysa till 110% av att bli klappad och ompysslad :)
Ha en fin Måndag vännen!
Kramen♥

Anonym sa...

Mors,,oki då har du inga fritidsproblem,med töserna i huset..
Skönt att resan upp till lappland gick bra,,Myrbär´a kungen av bär har dom plockat oxå härligt..Haé Kram.

Yvonne sa...

Hundarna är bra på att trösta.Där har vi mycket att lära oss. Ha en bra dag!Ska bli spännande och se om jag ser "bra ut" med de nya linserna:-D Kramen!

Anonym sa...

Jädrans otur,,du svängde åt fel håll när du kom till E14,,jag tog av till höger och stannade i Trångsviken,,Bättre lycka nästa gång..Kramen.

Mia systeryster sa...

Fullt ös, både för dig o Peppe;))
Härligt att ha tjejerna hos sig kan jag tänka! Himla gott med smultron!
Kram

Jessica sa...

Å vad mysigt ni ser ut att ha haft. =) Glad att Peppe fått "jobba" lite kanske haha =).
Ha en bra dag. kram

Anonym sa...

Oki,trött i huvudet,,sen är det ju de där med höger o vänster oxå..Men min resa fortsätter snart,,så du får hänga på då..Kramen.

Diana sa...

Perfekt! Tjejerna får barnvakt och du får någon som tröttar ut hunden. :)
Så söta de är!

Sanna sa...

-Ni hade ju i alla fall tur med vädret...hehe

Så söta flickorna är och dem skulle jag inte ha något emot att låna och vad passar väl bättre än att baka då...Bra tajmning av dig också. :)

Fina Peppe också och han är väl dundersnäll mot barnen förstår jag.

Ha det bäst och kram på dig Mita.

Semester & Mat sa...

Ser att Peppe är en sådan som också bevakar när det grillas, men det gör nog alla hundar ;)

Kram

Browneyedgirl sa...

Vad mysigt det ser ut =) Och mums med grillat, nu blev jag hungrig!
Hoppas du får en fin kväll! Kramen

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så mysigt ni haft det. Kan tro att alla inblandade sovit gott efter dessa trevligheter :)
Kram.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Hoppas att dem hade en trevlig möhippa och svensexa :)

Nett sa...

Vilken mysdag ni har haft där ser jag :) Kram

Veiken sa...

Vilken belöning och favör att kunna ha sina barnbarn så nära att man kan vardags-umgås. Det är så härligt. Det kommer flickorna att minnas i hela sitt liv! :) Kram

Rigmor sa...

Hur sjutton orkade man när ens egna barn var små...****skrattar***??!! känner igen det där, luften går fullkomligen ur en när de stänger dörren efter sej, det där små liven. Men ack så roligt det är att ha dom!! Kan gärna vara trött en hel vecka, det är det värt...
Hjortron, guuud så gott!! Brukar ibland köpa på torget, dyrt men värt varenda öre faktiskt.
Ha en skön måndagskväll vännen!!
Kram kram