Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 24 augusti 2012

STÄNGT PGA, BRÖLLOP

Ja nu tar jag lite bloggledigt, och förresten har jag varit en aning dålig på bloggandet sista tiden. Men det är jag inte ensam om tror jag...
I morgon är det den stora dagen för yngste sonen Peter som är pappa till Amanda och Ida. BRÖLLOP!
Så det är en del fixande,och i dag kommer min syster och det ska bli så roligt att få träffas och prata,prata,prata....*L*...
Amanda har pratat så mycket om dom fina klänningarna dom ska ha på sig, och sen att dom ska strö ut rosenblad  framför mamma och pappa.
Mina skor som jag beställde har inte dykt upp än så jag får väl gå barfota...
Nu säger jag bara, ha en fin helg så ses vi på Söndag..♥

each Day Is A Gift

25 kommentarer :

Anonym sa...

Hej du,,Jag har oxå en sådan rökstut vid stugan,som jag inte använt på kanske 10 år...Det var en mysig vecka däruppe,,nyrökt öring,inte illa..
Hoppas ni får ett oförglömligt bröllopsfirande,,barfota,,nä nä,alltid har du något som passar i garderoben..Haé Kram..
Ps,det är aldrig för sent att gissa..

Siita sa...

Hejsan. Tråkigt med skorna. Men du har väl något annat par. Ha en trevlig stund i morgon. O du glöm inte näsdukarna. Kramar

Sanna sa...

Oj vad härligtmed bröllop och hoppas allt blir precis som brudparet önskar sig.
Äsch skor finns i affären och bara knalla dit. Man kan aldrig ha för mycket av den varan *tycka* hehe
Vi hörs och antar du har massor att berätta sedan också.

Ha det så trevlig och hipp hipp hurra från mig i förskott!!!!!!

Helgkramar från mig!

Åse sa...

Så härligt med bröllop önskar er en fantastisk och minnesrik dag ! Kram

Yvonne sa...

Ha nu så kul på bröllopet och glöm inte att ta ett fota av dej i klänningen.. Du.....Jag var så trött igår. tar säcken och ställer den bredvid sängen,så kan jag ta när det behövs... Kram!

Yvonne sa...

Kom ihåg att ta näsdukar med dej Eller ta ett badlakan.. Kram!

Rigmor sa...

Så trevligt med bröllop!! Men du har väl med dej kameran så du kan dela med dej av lite bilder...***skrattar***. nyfiken som man är!! Å skor...det är bara onödigt. Tänk när du sen ska dansa, va besvärligt med nya skor som klämmer både här och där...
sen vädret, det eviga samtalsämnet...nu vet jag ju inte om jag ska önska er riktigt vackert väder eller regn, regn ska ju betyda lycka för bruden...tja jag låter väl han där uppe bestämma...
Ha det så gott vännen så hörs efter helgen!!
Kram kram

Ama de casa sa...

Ha det så jättekul nu, och glöm för allt i världen inte att ta med pappersnäsdukar :-)

sv: Haha! Jag blev också tvungen att googla på fastknytt. Det var jag och några andra norrlänningar tror jag. Dessutom en notis i Norran - lokaltidningen i Skellefteå :-)

Maria sa...

Hoppas du fick något att sätta fötterna i så du inte blev trampad på tårna.
Hoppas det blev ett fint bröllop och att ni fick en trevlig kväll.
Helgkramizar

Diana sa...

Oh vad skoj! Ha det riktigt bra och fotografera en massa!!!

Yvonne sa...

Godnatt och PÖÖSS!

Ove "Gasfoot" sa...

Inte ett öga kommer att vara torrt under vigselakten inom familjen vad jag förstår?
Men bästa Mita, glädjetårar är också salta tårar som samtidigt är lyckotårar.
Inte några skor? Känner jag dig rätt så fixar du snabbt.
Önskar dig och familjen en trevlig kväll i bröllopsyran samt en fin helg.
Smack från ungkarlslyan i Norrbotten.

Fenixmonas sa...

En riktig bröllopshelg! Även jag skulle varit på bröllop denna dag till min gudson. Kan tänka mig det blir fint med stödda rosor av de små...Kramiz

Camilla sa...

Ha nu en riktigt underbar helg!
Ser framemot bröllopsbilder på söndag ;)
Kram!

Villa Frejas bokblogg sa...

Å så roligt. Hoppas det blir ett fint fint bröllop.
Kram.

Camilla sa...

Ååååh så roligt med bröllp!!! Hoppas ni har vädret med er och att ni får en fantastisk dag att minnas! kram

Carina Sjölund sa...

Ha nu en toppen helg.
Sedan vill vi se bröllopsfotona :)
Kramen vännen♥

Susanne P sa...

Tittar in för att önska dej en fin helg!
Kram

Veiken sa...

Å vad roligt med bröllop! Hoppas ni hade en toppenkväll och kunde praaataaa obehindrat! Kram

Yvonne sa...

Fyller på säcken med kramar och pööösar!

fina frun sa...

Hoppas ni får ett underbart bröllop :)

Semester & Mat sa...

Va roligt med bröllop, hoppas ni alla inblandade fick er en oförglömlig dag.

Kram

Galna frugan sa...

Ha så himla kul vid bröllopet. =) Kram

Mufflo sa...

Grattis till sonens bröllop.......

Majken sa...

hoppas ni haft en underbar helg!!

du bjuder väl på ngr kort?
Kram