Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 30 augusti 2012

TACK SÄGER JAG!

Dottern och hennes sambo är mycket ute nu och plockar svamp,och i går kväll kom dom förbi och delade med sig av godsakerna..♥
Så det blir att rensa lite sen.  Apropå svampplockning, idag känns det lite höstlikt ute.Dimman ligger än så länge så det ser väldigt gråtrist ut. Peppe snusar så gott bakom min rygg, men snart dags för en långrunda så man kommer i gång. Sen är det väl dags att dra fram dammsugaren, det är ingen höjdare men ack så välbehövligt...
Ses....♥
Min ljuvliga Mårbacka pellis, den står på verandan och har klarat sig från allt regnandet....*

24 kommentarer :

Majken sa...

Vilken vacker pelargon :-)

Vad snällt att de delar med sig av skogens guld :-)

Ha en fin torsdag!
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Å vad gott med svamp. Gillar dock mindre att hösten verkar vara på väg.
Kram.

ansepanse sa...

kan du inte säga till dottern och hennes sambo att de kan komma förbi här också och lämna lite sådana där gula saker :)
åh vilken ljuvlig pelargon
Sv: jag borde delat på ordet
svart aronia bär, jättenyttiga är de och jag använder dem till frukostgröten
kramar

Carina Sjölund sa...

Det var jättesnällt att ni fick av dom goda kantarellerna :)

Vilken fin blomma du har, då skulle du se mina blommor som har helt regnat söner:(

Här är det inget vidare väder, regnar gör det och blåser en aning.
Hoppas det blir bättre under dagen, så jag och Izor får ta oss en cykeltur :)
Kramen rara du♥

Anonym sa...

Hej du,,Ja visst är det höst i luften,,dimman har lättat nu,men graderna är blygsamma +8 bara..
Den pelargonen var ett praktexemplar.
Haé Kram.

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Det är alltid lika trevligt när man delar med sig av det goda.

Jag får också dela med mig till mina föräldrar.

Lisbeth sa...

Visst kan hundar smita men i det här fallet så blir man lite små ilsken. Barn och djur lämnar man aldrig helt utan tillsyn hoppas hon förstod. Kantareller är inte bara goda att äta. Jag riktigt känner doften ända hit
Ha en mysig dag

Åse sa...

Skogens guld så härligt ! Kul att plocka men efter arbetet gillar jag inte , men det måste göras innan man kan njuta !

Paulahelenas sa...

Vacker pelargon :)

Här gillar ingen svamp...

Kramen

Nett sa...

Så gott, önskar att jag hade känt personer som gillar att plocka svamp och ge bort. Kram

Siita sa...

Vilken fin Mårbacka. På söndag ska jag på loppis o Pellisförsäljning i Färna. Ska bli kul, har inte varit dit än i år. Kram

Yvonne sa...

Så gulligt av dom att komma inom med kantareller till dej. Och en grann pelagon har du! Ja det var en härlig dag jag hade!! Ha en bra kväll ! Kram!

Veiken sa...

Oj så gott! Det är tydligen massor av skogens guld i år! Mina pellisar ser bedrövliga ut efter allt regnande. Jag orkar inte dra dom fram och tillbaka. Ett rullband skulle sitta bra! :) Kram

Rigmor sa...

Jo...regnat har det gjort...skulle och kolla in ett hus nu ikväll med en vän, tror du inte himlen öppnade sej, när vi var mitt ute i skogen...?? Hösten har kommit...
Vilken fin Mårbacka!! Den får du vara rädd om i vinter, pyssla om så den blir riktigt frodig nästa sommar också!!
Kantareller...kan man någonsin tröttna på det?? Så nedrans gott!!
Ha en bra helg vännen, hörs efter helgen...!!
Kram kram

Susanne P sa...

Vilken vacker vacker pellis!
Mina har gått hårt åt i detta regnandet som varit ett tag...
Men våra kantareller behöver regn så det är bara bra att det kommer lite från ovan.

Kram

Anonym sa...

Ja Grattis,,Här blev det en fin dag sen dimman lättat,,jag fortsätter sverigeresan i morgon..Haé Kramen.

Yvonne sa...

Vännen nu är det dags för en skåning att krypa ner i slafen... nattikram och Pööss!

"Gasfoot" sa...

Jaså Mita, hösten har kommit till dig också. Här hos mig kom hösten redan i mitten av augusti eller kanske ännu lite tidigare?
Fina kantareller du fick av ungdomarna. Smörstekta kantareller på en macka är inte fy skam.
Får lyfta på hatten för dom som fyllt år under veckan och uttrycka ett stort grattis.
Idag är det en mörk och dyster dag i Östra Norrbotten och regnet ”hänger i luften”.
Önskar som vanligt dig och familjen en mysig och fin helg.
Smack bland de fallna höstlöven.

Yvonne :-) sa...

Godmorgon vännen! Hoppas att du har sovit gott och att du får en bra dag! Morgonkram!

Browneyedgirl sa...

Hej =)
Visst är det fint med pellisar?! Mina blommar så fint med, fast under tak, annars hade dom varit dränkta nu. Hoppas du får en härlig fredag! Kramen <3

Diana sa...

Åh, kantareller! Varför har jag inte nån bekant som plockar för mycket svamp och ger bort? :)
God morgon!

fina frun sa...

Men så gulligt gjort av dem!!

Sophie sa...

Gott med kantareller! Nu blev jag sugen på att ge mig ut i skogen och plocka några, fast nej, det regnar fortfarande ;)

syren sa...

Så gott med kantareller.Vad fint du har i ditt uterum! kram