Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

lördag 15 september 2012

ATT TÄNDA PÅ ANDRA

Jag läste en studie om att "monogami" - att hålla sig till en partner - är egentligen inte naturligt för människor.
Våra förfäder levde i små gupper  där män och kvinnor var jämställda,även sexuellt.
Att hålla sig till en partner blev vanligt först efter jordbrukets intåg - då ägande och svartsjuka kom in i bilden.
Därför är det helt naturligt att bli intresserad av andra, fast att man är i ett förhållande...
Ja det är väl egentligen ganska få förunnat att kunna hålla ihop livet ut. Om man ser i det stora hela...
                         
Idag har vi ett strålande fint väder, vi avverkade våran långrunda på förmiddagen vid Rynningeviken. Gott att komma hem sen och ta en fika (latte)..
Nu är jag "fotbollsänka" ett par timmar, och då ska jag bara vara ute, kanske rensa lite i trädgården, ta fram solstolen och läsa,köra lite Peppe aktivering. Ja det finns alltid nånting att göra,
Ses....♥            

11 kommentarer :

Åse sa...

Håller mig nog till samma gubbe ;-) Ta fram solstolen skulle jag gärna oxå göra men se det går inte för vi bjuds friska vindar och grå himmel ! Kram kram

Siita sa...

Hejsan. I mars blir det 40 år sen gubben o jag träffades. Nästan ett helt liv. Kramar

Majken sa...

Jag föredrar att hålla mig till en man iaf ;-) & jag hoppas att vi båda får möjlighet att leva tillsamman resten av livet :-)

Hoppas du haft en skön stund som fotbollsänka :-) Jag har haft det som golfänka :-)

Ha en fin lördag!
Kram

Diana sa...

Jag gillar såna studier där de tar rada på hur vi verkligen är. :)

Ama de casa sa...

Jag håller mig nog till Anders, även om jag dras till Stalkern ibland... ;-)

Ama de casa sa...

sv: Det verkar ha krånglat med kommentarerna på WP - hoppas det fixar till sig snart!

Herr Nilssons Fru sa...

Kanske är de så, jag har ju bytt så..*ler* men nu vill jag nog inte byta mer:)

Kramiz

Siita sa...

Kardning o spinning är på väg tillbaka. Min vän som jag fotade lärde sej för ett halvår sedan. Kram

Anonym sa...

Hej du,ja som det verkar ibland så verkar en del komma tillbaka till det,grottstadiet..Ja vi fick finväder i dag,,nu väntar körslaget..Haé Kram.

Veiken sa...

Jag har lämnat grottan för länge sedan.Jag har varit ihop med min gubbe sedan jag var sjutton och det är snart 50 år sedan och det har aldrig varit långtråkigt eller en önskan om annat! Bilden på Peppe är helt suverän! :) Kram

syren sa...

Här har vi varit tillsammans i snart 50 år och inte har vi haft långtråkigt heller. vacker bild på Peppe!kram