Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 4 september 2012

BAKA,BAKA ÄPPELKAKA

Idag har jag varit duktig tycker jag själv. På eftermiddagen så tog jag och putsade köksfönstret och satte upp höstgardinerna.
                                             
Sen bakade jag höstens första äppelkaka, och säkert inte den sista.....
                    
Den ska jag avnjuta till mitt kvälls te nu, och krypa upp i soffan med tända ljus...
Ses.....♥
                                                  

14 kommentarer :

Aurora sa...

så mumsigt. Här blir inget gjort just nu så du får gärna skicka lite äppelkaka. Kram

Siita sa...

Jag kommer gärna o smakar med vaniljsås till. Kram

Anonym sa...

Hej ! Jag har nu bytt Konto och adress samt skapat en ny blogg för att emailtjänsten Hotmail kommer snart och försvinna. Den gamla bloggen var kopplad till Hotmails Emailkonton som snart upphör. Denna blogg är kopplad till Gmail istället.

OBS ! Ni som varit följare tidigare får registrera om er för kontot är nu knutet till Gmail !!

Den nya Adressen äe:

http://yngaregubben.blogspot.se/

MVH Janne

Majken sa...

Härligt med rent fönster & snygga gardiner :-)

Vilken bra avslutning på dagen nybakad äpplekaka & många ljus...

SovGott!
Kram

Gilla sa...

Åh, så sugen jag blev, men det är lite sent att påbörja äppelkaka nu. Vi har äpplen hemme, men då skulle jag ha sett den här bilden lite tidigare.

Sv: Baloo brukar också springa iväg och hämta sin leksaksgris, när Matte kommer och hämtar honom. Han vill också att Sibbe ska ha dragkamp om den. Han gillar att leka.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Snygga gardiner och ombonat blev det :)
Äppelkakan hade jag gärna kommit och smakat *Blink*
Natti natti vännen!
Kramen♥

Semester & Mat sa...

Höll på fundera jag om jag skulle plocka in lite äpplen och göra något gott av dem, men kände att jag förmodligen skulle fått stressa på med något annat istället idag.
Men morgon kanske :)

Yvonne sa...

Vad duktig du är och så mysigt du har det!!! Nu ska jag tippa i säng.. Nattikram och Pööss!

Fenixmonas sa...

Så mysigt det ser ut! Mina fönster borde också tas men det får nog anstå...Hinner inte med så mycket här hemma. Gott med äpplekaka! Kramiz

Yvonne sa...

Då tippade vi samtidigt. Ha en bra dag! Morgonkram!

Camilla sa...

Myspyyyys!
Jojo..visst är hösten här nu :(
NU gäller det att göra hösten/vintern så mysigt som möjligt.
Ser att du lyckas verkligen med det :)
Kram!

RackarTuss sa...

MUMS!

Och - så mysigt det blev :)

"Gasfoot" sa...

Gott i Gott Gott på bordet med äppelkaka och höstgardinerna på plats. Ja, där skulle man vara!
Åker idag till Haparanda och inhandlar gardinkappor och gardinstänger till min nybyggnad.
Ha en kanondag och njut av bakverket. Smack mitt i smeten!

Nett sa...

Så gott, tar gärna en bit av äppelkakan till kaffet här :) Kram