Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 5 september 2012

BANTARGLASÖGON

Glasögon som förstorar det som finns på tallriken, men lämnar övrig omgivning i naturlig storlek.
Det är tydligen den senaste i raden av knasiga uppfinningar som ska få oss att äta mindre..
Brillorna kanske också påverkar bordsgrannens midjemått.För hur aptitretande är det här utseendet??
                                  Foto från Tokyo university..
Tokigt värre, nej ska jag banta gör jag det på vanligt sätt,
Men ingen bantning här inte. Äppelkaka finns ju kvar så det blev det förut till kvälls teet.
Idag har det varit en sån där fin Septemberdag trots blåsten. Inte kalla vindar utan alldeles lagomt.
Långprommis på eftermiddan efter sjukgympan, sen blev det solstolen och bara slappa...
Haa de....♥
                        

10 kommentarer :

Maria sa...

Här har också varit en fin dag men så in i vassen blåsigt. Ja tänk va mycket tokigt dom hittar på banta med glasögon.
Ha de bra/kramen

Yvonne sa...

Så mycket tokigheter dom hittar på! natti vännen och sov så gott! kram och Pöös!

fina frun sa...

hahaha nej men magen blir väl inte mer mätt för att maten SER större ut? Vilka tokigheter!

Diana sa...

Hrm... lite väl crazy för min del...

Siita sa...

God morgon. Du är ju så smal o fin så du behöver ju inte banta. Kram

Fenixmonas sa...

Jösses så mycket de hittar på för bantare...helt sanslöst...Det finns ju inget annat sätt än att lägga om sina matvanor och klarar man inte det så är allt annat bara onödigt görande! Kramiz

Sanna sa...

Vilka uppfinningar va...haha.
Håller med och bantar på samma sätt även om det är segt emellanåt. *flina*

Kramisar

Yvonne sa...

Godmorgon vännen! Har du sovit gott?? det har jag.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Veiken sa...

Hahaha! Vilken grej. Jag höll nästan på att ramla från stolen när jag läste om en av dom dummaste uppfinningarna någonsin! :) Kram

Majken sa...

vi hade oxå en sån underbar sensommardag igår & idag skiner solen igen & himlen är klarblå :-)

Nä dessa glasögon tror inte jag ä'r ngt för mig iaf ;-)

Ha en finfin dag!
Kram