Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 4 september 2012

EN SKOKARTONG MED MINNEN

Jag har en skokartong full med gamla kort. Den hittade jag och min syster för några år sen hos våran mamma när vi rensade efter hennes bortgång.

 Meningen är att vi nån gång vid tillfälle ska sortera och dela upp korten. Men än har det inte blivit av.
Idag tog jag fram den och tittade lite, och visst är det något speciellt med "riktiga" kort som har några år på nacken...
Jag och min lillasyster, se så allvarsamma vi ser ut..
Uppe hos min morfar i Norrland, i slåttertid fick man lära sig att hjälpa till. Det är jag med sjaletten på huvudet..
Undrar om det är från mig som Peppe har fått sitt intresse av att sitta på stora stenar...*L*...
                   

11 kommentarer :

Gilla sa...

Nog är det underbart med gamla bilder. Jag har scannat alla våra fotoalbum, så de bilderna finns i datorn. Men det är en del foton, som ligger i en låda, som jag har tänkt att greja också.

Sv: Vi var på fest i går kväll, så det gjorde sina spår i sömnen inatt. Men det var det värt.

Kram/Gilla

Carina Sjölund sa...

Hahaha, så kan det nog va, sådan matte sådan vovs *L* :)
Visst är det kul med gamla foton.
Kramen♥

Sanna sa...

Underbara bilder!
Kan tänka mig att du blev lite vemodig nu också med alla minnena som kommer på en. Jag brukar också sitta och titta i album och glömmer totalt bort tiden då.

Kramen

Veiken sa...

Det är så roligt att fastna i gamla kort och minnena ramlar över mig. Vilken enorm höstack. Den går inte av för hackor!
Jag minns inte att "våra" var så höga. När man sitter och tittar på bilder sådär försvinner tiden i ett vips! Kram

Ama de casa sa...

Det är jättekul med gamla bilder! Vad söta ni var du och söstra di :-)

Lisbeth sa...

Vad underbart med en sådan kartong med skatter för de är det verkligen. jag läste nyss en bok av Hanne Vibeke Holst som heter förlåtelsen. I den figurerade en skokartong som till slut öppnades. Det fanns många minnen i den
Ha en fin kväll
Kram

Annette sa...

Visst är det roligt med gamla kort,syrran och jag gick igenom alla också när mamma hade gått bort.Ja det måste väl vara efter dig som Peppe gillar alla stora stenar"hihi".Jag tycker också det är mysigt nu när man börjar tända ljusen,fast jag kör tändare en lång sådan.Kram vännen

Susanne P sa...

Så fina gamla bilder!
Nu för tiden så använder man fotoprogram för att få fram sånna där bilder. Och tänk förr så blev de bara så där! ;)
Kram

Siita sa...

Klart att Peppe bråds på dej. Men vad du o Ida är lika. Kram

Majken sa...

Det verkar vara ett släkdrag att gilla stora stenar ;-)

Jag tycker du ska ta ngr av de fina korten & rama in dem..Är ju jättekul att ha :-)

Ha en fin dag!
Kram

Anonym sa...

Hej du..Underbart med dessa gamla bilder,,dom har ett fantastikt nostalgivärde..Jag har fått en CD med ett 100 tal gamla bilder från min hemby,där min far syns på 2 av dom även några farbröder finns med,dom flesta är från 30 talet..
Klart man är allvarsam när man är Luzia..Haé Kram
Grattis till pallplatsen.Kram.