Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 12 september 2012

EN SMÄLL SOM HETER DUGA!

Efter handling, fika och lite diverse så skulle jag vara  duktig och damma tänkte jag. Damma är ingen höjdare enligt mig, så trist. Men ibland är det nödvändigt. Jag var nästan klar med det,skulle bara ta en tavelhylla där gubben har några gamla tavlor med Örebro motiv på.
Vad händer då? Precis när jag ska ställa tillbaks sista tavlan så kraschar hela baletten ner i golvet med en jädrans smäll.
Fy farao vad rädd jag blev,och Peppe flög upp som skjuten ur en kanon stackarn...
Som tur var så höll glaset men några ramar lossnade. Fast det gick rätt hyggligt att limma fast dom igen.
Jag brukar säga att har man inte jobb så skaffar man sig..phaaa.....
Gubben fick fixa hyllan, några skruvar som inte satt som dom skulle. Men lite ska väl han också göra. Hädanefter så tänker inte jag röra den hyllan i alla fall..*L*...
Jaha, det var en liten rapport från mig, dags för kvällsmaten. Nånting lättlagat blir det, korvstroganoff har jag tänkt mig..
Ses....♥
     Matte, det är slut på godiset.....*

17 kommentarer :

Anonym sa...

Ja du så kan det gå när inte haspen är på,,tur du kunde fixa ramarna..Ja klart alla trodde det var barnen jag skulle till,,Nä,men ingen visste vad jag skulle på..
Men i morgon ska jag åka ner igen,,då är det barnbarnsmys..Haé Kram.

Siita sa...

Vad ger du inte Peppe nog med godis. Haha ramla i golvet, tur glasen höll. Håller med du att inte röra hyhllan mera. Kramar

ansepanse sa...

vilken tur att ingen blev skadad, och stackars Peppe som blev så skrämd
kramar

Paulahelenas sa...

Vilken tur att glasen höll!

Ha en fin kväll!

Kramen

"Gasfoot" sa...

"Vilken jädra smäll!" som han sa Dynamit-Harry i Jönssonligan.
Tur att du klarade dig helskinnad och att Peppevovven inte tog någon skada.
Håll igång i Örebro!

Rigmor sa...

Ja...och det är därför jag inte dammar så ofta...jag är så rädd att något ska gå sönder...***ASGARV***!! Eller...vi har sådana däringa tavellister sitter på några utav väggarna, och de sitter lite för högt upp, så jag når inte helt enkelt, och då blir det inte heller dammat så ofta...
Va han ser ledsen ut Peppekillen...hoppas du fyllt på godis!!
Kram kram

Semester & Mat sa...

Jo men visst är det så, att har man inte jobb så skaffar man sig.
Många gånger när man kvällen innan sett framemot en helledig dag, självklart så händer det något oväntat just då.

Kram

Anonym sa...

Tycker synd om Peppe att godiset är slut så jag fyller hela burken med mums filibaba åt honom.

Anonym sa...

Ja det blir Snoozning i morgon,,jag ska åka till Lokes skola också,lite nyfiken på hur det ser ut där..Nattis.Haé Kram.

Gilla sa...

En sån tur att det gick att reparera hjälpligt i alla fall. Vems var felet egentligen? Var det Maken, som hade satt upp hyllan lite fel, eller?

Är det en godisgömma, som Pepe kan leka med? Jag vet att såna finns, man har inte sett en sån här.

Sv: Jag flyttade hemifrån väldigt tidigt och långt, så jag hade aldrig nån chans att fråga ut mina föräldrar om släktförhållandena. Det är jag verkligen lessen för, för de gånger vi träffades var det så mycket annat att prata om. Båda mina förädrar är borta sen länge.

Det där med flätor i huvudet var mycket vanligt förr.

Kram/Gilla

finafrun sa...

Korv stroganoff som är så gott!

Fenixmonas sa...

Vilken tur att glaset höll, fast det måste ha varit en hiskelig smäll! Så snabbt går det att skaffa sig lite extrajobb! Kramiz

Aurora sa...

Så där brukar jag också säga. Men luften går ur en när sånt händer. Kram

Anonym sa...

Mors,,ja det fixar vi,ska bli kul att se var Loke går i skolan,,sen i kväll så snoozar vi,medans mamma o pappa är borta...
Tänkte på en sak,,den hyllan du inte ska röra mer,,Kalla den för "GUBBHYLLAN"..Haé Kram.

Yvonne sa...

Godmorgon du sköna höna som inte kan sitta kvar på pinn!! Hoppas att du har sovit gott i sänghalmen!!Säg till gubben att ska hyllorna sitta så löst så får han damma själv.. Morgonkram!

Camilla sa...

Vilken tur att den inte landade på dina tår...eller Peppes.
Och tur att den gick att laga...eller...du kanske ville byta motiv? ;)
Kram!

Annette sa...

God morgon!Ja har man inte nog med jobb så skaffar man sig.Tur att det gick att laga annars brukar det gå sönder i bitar,och Peppe då som undrade vad matte höll på med.Kram på dig