Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 4 september 2012

EXTRA LÅNG STORLEK ÄR BRA

Ja på tändstickor förstås, speciellt nu när man börjar tända ljus igen på kvällarna. Förra veckan köpte jag ju på mig en bunt med värmeljus. Sen hade jag bara korta tändstickor kvar,och det går ju åt en del då när man ska tända alla ljusen.Men nu finns det långa tändstickor också....
                                              
Idag är det gråväder igen och det väntas regnskurar under dan. Men jag tror att det redan börjat dugga så smått. Varmt är det i alla fall, så frysa behöver man inte.....
Dags för morgonturen.....♥
                                            

10 kommentarer :

Villa Frejas bokblogg sa...

Här verkar det också bli promenad eller jogging i regnrusk. Inte kul.
Fast sitter man inne och myser är det rätt härligt ändå med gråväder.
Kram.

Anonym sa...

Mors,,Ja ibland häpnar man över vilka funderingar barnen har,,dom är mycket klokare än man vill tro..Vi har mysiga pratstunder lite då och då..
Jag hade sol i morse,men den är stulen nu..Haé Kram.

Paulahelenas sa...

Här är det soligt idag :) Jättedimmigt i morse..

Kram

Majken sa...

Samma väder hos dig som hos mig då :-)
Men ska man tro klart.se så skulle de närmaste dagarna bli ganska fina :-)

Vad bra med extra långa tändstickor :-) Jag använder en sån där extra lång tändare jag ;-)

Ha en fin dag!
Kram

Carina Sjölund sa...

Perfekt med långa stickor, då behöver man inte bränna fingrarna av sig, om ljuset inte vill tändas på en gång :)

Här har vi toppen väder även idag, solen skiner. I går hade vi 19 grader i skuggan :)
Kramen rara du♥

Ama de casa sa...

Det finns långa tändare också... :-)

Yvonne sa...

Du tar alltid så bra foto på Peppe!På tal om tändstickor om du blötar svavlet på tändstickan och tar den runt fästingens huvud så släpper fästingen och du kan ta den och döda den.. Kram!

Diana sa...

Själv för jag med tändare, en sån där lång som man har till grillen. :) Tändsticksaskar lekar jag mest med, limmar på papper och sånt.

ansepanse sa...

jag fick en hel kasse med tändstickor av mamma, hon använder sig av tändare istället
vad söt och rar han är din Peppe <3
kramar

Yvonne sa...

Peppe är van fotomodell. Jag tror att det kvittar vad du har för skydd.Hinner de spruta in sitt gift så hinner de..Kram!