Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 23 september 2012

HÖSTEN BÖRJAR BRA??

Eller inte, den får i vilket fall som helst inte fortsätta så här med regn,regn,regn. Jag tömde ut 34mm ur regnmätaren förut. Gårdagens regn, ja det höll på under kvällen också. Idag är det tack och lov uppehåll och jag hoppas att det fortsätter så också.
Men vad blött det är och mycket vatten som står. Vi tog våran runda vid Rynningeviken och idag var husse med också. Peppe blir lite busig med honom och vill gärna hoppa och skutta. Inte så uppskattat av husse som får tass avtryck på jackan. Sånt är livet med en ridgeback som gärna får sin ryck,hehe...ni kan fråga vilken ridgeback ägare som helst. Alla säger samma sak, och ridgeback fnatt är ett välkänt fenomen..*L*...
Peppe i full fart........*

21 kommentarer :

Anonym sa...

Hejsan,det ser ut att vara en ryslig fart på Peppe,han har koll på benen även i risig natur..Ja denna gången bommar jag igen för vintern.Haé Kram.

Yvonne sa...

WOW vilken fartbild!!!!Här regnade det på fm.Men nu tittar solen fram då och då!! Kram!

Majken sa...

UNDERBART kort.. gud vad han springer :-)

Det är nog inte bara den rasen som får fnatt.. det får galne Zingo oxå ;-)
Han älskar när vi promenerar både jag & maken med honom :-) "det bästa som finns*

Ha en fin söndag!
Kram

Rantamor sa...

En sådan vovve hade vår dotter också, eller jag tror att dom var som någon fodervärd till henne, var någon som födde upp sådana hundar...
en lite speciell hund var det allt, och snäll.


Tjingelingen.

Veiken sa...

Vänta lite, jag ska ut och kolla min regnmätare - återkommer om en sekund eller två! :) såja 24mm sedan i fredags kväll! Hur kul som helst med vatten - fråga Peppe! Kram

Fenixmonas sa...

Regn, regn, regn...vi borde väl egentligen ha vant oss nu eller...Fast vissa saker kanske inte går att vänja sig vid!? Klass 1 varning utfärdad...kanske översvämning igen då...kramiz

Nett sa...

Vilken fart det var på han där, ett alldeles enastående bra kort :) Kram

Åse sa...

Härligt med lite fnatt i detta huset är det schnauzer fnatt titt som tätt ! Härligt är det ! Kram

ansepanse sa...

:) vilken härlig bild av en livsglad Peppe :)
visst är det vått och kladdigt överallt efter allt regnande
Sv: jo, klappgröt är sådant som man vispar riktigt luftigt, supergott är det
kramar

Ama de casa sa...

Oj vilket ryck han fick där :-)

Camilla sa...

Jajamen du har sååå rätt! RR-fnatt och RR-tokryck, DET är något som RR är kända för!!! Men det är ju därför man älskar dem så mycket också dessa underbara galenpannor!!!
kram

Rigmor sa...

Helt UNDERBAR bild!! Man blir verkligen glad ända in i själen av den. För det kan behövas...den här helgen har jag varit så sur och grinig så det går inte att med ord beskriva, och alltihop är vädrets fel!! Jag som aldrig reagerat på det förr, men nu...stackars mannen i huset, tur att det är måndag i morgon så han får åka till jobbet!!
Ha en bra söndagskväll vännen, ikväll blir det lite svårt...ska man kolla Kalle Moraeus eller X-factor...
Kram kram

Siita sa...

Oj vilken fart på Peppe. Maten blev uppskattad o det som blev kvar finns i deras kyl. Ha det gott. Kram

Roggan sa...

Vilken underbar bil, men Peppe vet ju hur man gör sig bra på foto. Han har ju vanan inne. Kram
Obs. skulle behöva lite hjälp på min sida.

Semester & Mat sa...

Vilken härlig bild, påminner lite av ett staffefantt ;)

Kram

Annette sa...

Vilken härlig bild på en glad RR,lite får väl husse stå ut med.Vet du Marita vi skulle ju på marknaden men tji fick när vi kom dit,det är ju nästa helg.Men vi fick ju en söndags tripp i detta gråa väder.Vi ser att det är mycket vatten i skogen också,hoppas det inte blir lika mycket snö också.Kram vännen

Herr Nilssons Fru sa...

Vilken underbar bild!!!
Livet är frihet...så tänker han nog där han formligen flyger fram.

Den här helgen har de trillat mycket uppifrån ja. Redigt blöt o skön har man blivit på skogsturerna. Men idag har vi haft uppehåll o faktiskt sett solen en stund med:)

Kramiz

Yvonne sa...

Jag såg också Beck,den var otäck!! Natti nu och Pöössen!

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna måndag! Om npgra timmar lämnar jag min beredskapstelefon ifrån mig för denna gång...Det känns himla gott! Kramiz

"Gasfoot" sa...

Oj då! Här var det minsann fullrulle över stock och bland tallarna. Kanonbild på en lycklig Peppe!
Själv hade jag fått upp mot 50 till 60 mm regn under några dagar, men lördag, söndag sol på blå himmel.
Måndagsmorgonen börjar bra med fortsatt sol men med en frostnatt bakom sig.
Önskar er alla bättre väder och en skön vecka.
Smack bland höstens alla färger!

Diana sa...

Igår slutade det inte regna förrän till kvällen här. Det var verkligen höst.
Att det blir kyligare går jag med på, men detta eviga regnande och blåsande? Gah!
God morgon på dig trots de negativa tonerna. ;)