Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 14 september 2012

KONSTEN ATT BAKA MISSLYCKAT SOM BLIR GOTT

På förmiddagen när det regnade som värst och Peppe och jag hade kommit hem från prommisen. Så tänkte jag att jag skulle göra en äppelkaka. Så det gjorde jag, men jag glömde att ställa tiduret.  Tror ni att jag kom ihåg kakan? Nej då, inte gjorde jag det, därför att jag gick ner i tvättstugan och skulle bara vika tvätten. Men sen gjorde jag lite mer,och när jag väl kom upp så kände jag att det luktade väldigt mycket äppelkaka..*L*...
Fasen också, och först tyckte jag den var väldigt välgräddad. Men det var ju kanel på den så att den såg mörkare ut än vad den var egentligen. Fast kanterna fick jag skära bort...
Vi tog varsin bit till eftermiddagsfikat gubben och jag,och den är supergod,så saftig och riktigt smälter i munnen. Det är en sån kaka som man inte vispar utan bara rör ihop alla ingredienserna.
Regnet drog bort vid lunchtid,sen kom solen fram, så vi klarade oss bra här. Visst blåser det men inte så farligt ändå.
Är det fler som har problem att kommentera hos dom som har Wordpress konto...? Vet inte vad som har hänt?
Nu är det snart fredags kvällsmys, och ikväll ska jag ha hör och häpna..Jansson med tillbehör.Vad gott det ska bli..*
Ses....♥
                       Bild lånad på nätet*
                           

14 kommentarer :

Siita sa...

Mums vad gitt med Jansson. Här blev det raggmunk o fläsk. Kaffehörnan har problem med worldpress oxå, men inte jag. Kram

Anonym sa...

Hej du..Då får du se till så du misslyckas även nästa gång du bakar..Kramen.

Veiken sa...

Om man byter mejladress i svarsrutan så brukar det funka hos WP! Ibland godkänner inte wordpress den gamla mejlen!
PS. Jag är superproffs på att baka misslyckat! :(

Yvonne sa...

Jag kan inte kommentera hos kaffehörnan och Ansepanse. Får klura ut hur jag ska göra.Nu ska jag ialla fall tippa mej rakt ner i sängen. Stor nattakram och PÖÖÖSS!

finafrun sa...

Nej, jag har inte haft problem med kommenterandet.
Kakan ser toppengod ut! Frustrerande dock när man glömmer av tiden!

Yvonne sa...

Godmorgon! Enligt Hebbe så är det din inställning,men jag är osäker.Ska fråga Veiken. Ha en bra dag! Morgonkram!

Fenixmonas sa...

Där kom du upp i grevens tid så att säga! Tur du fick räddat det mesta i alla fall!
Jag hade problem, men fick aktivera ett worldpresskonto och kommentera genom det då gick det bra igen. Kramiz

Nett sa...

Så gott det såg ut att vara, ja både kakan och jansson :) Kommentarena kom fram men hade lagt sig bland skräppost av någon anledning. Kram

Anonym sa...

O vad gott med åppelkaka... o Jansson med den gör man ju inte ofta fast den är så god :)

Åse sa...

Äpplekakan ser smarrig ut och Janson det var länge sedan det får det nog bli nån dag snart ! Ha en fin lördag ! Kram

attis sa...

åter smarrigt med både äppelkaka och Janssons. IDag ser det lite bättre ut där uppe. Inget regn. Hurra hurra. Ha en skön lördag. Kramen <3

Ama de casa sa...

Jag kan kommentera, men det beror nog på att jag är inloggad på WP... Tycker att det har minskat med kommentarerna på bloggen, men det brukar det ju göra på helgerna :-)

Gilla sa...

Sn tur att äppelkakan fortfarande var ätlig ändå för det smakar ju gott. Jansson är gott att äta också. Gärna för mig!

Sv: Det var ju jobbigt att hitta dit förra gången också, men jag trodde ju att det skulle vara lätt som en plätt. Men som sagt, det blev fel den här gången också.
Visst är han söt den lille. Han var helt bedårande med sitt goda humör. Bebisar är bebisar, men en del är goare och sötare än andra. ;-D

Sambon var ju rädd att vi skulle bli rädda. Det var ju därför han tog hand om vovven, när vi kom. Men vi blev goda vänner, sen han fick hälsa ordentligt på oss. Jag fick många slickar på händerna.

Kram/Gilla

Yvonne sa...

Jag vet inte hur man ska komma till rätta med kommentarerna! Kram!