Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

söndag 16 september 2012

LUGNT MEN BLÅSIGT

En tämligen lugn dag hitills, men det började blåsa upp frampå eftermiddagen nu. En långprommis blev det på förmiddagen även om jag kände mig trött efter gårdagen. När vi kom hem så blev det fika med dottern som kommit. Hon har varit "gräsänka" i helgen eftersom hennes sambo varit på fisketur med några goda vänner.
Jag fick lite mer bär av henne och det tar man tacksamt emot...



Hallon,hjortron och lingon,  så nu blir det att koka mer sylt,så gott♥
Gott var det sen med baconlindad köttfärslimpa, jisses vad hungrig jag var??
Nu ska jag gå ut och plocka lite vissna blommor och sen vattna. Jag såg att några var riktigt törstiga, jag får skylla på blåsten..*L*...
Ses.....♥
                                                  

20 kommentarer :

Siita sa...

Hejsan. Här blev det först fukost, sen sticka jag en disktrasa till Ingela av hennes garn. Det som blev över när jag gjorde hennes grytlappar. När det var klart så lagade jag mat. När det var klart åkte vi till Nora. Kram

Majken sa...

Mmmm köttfärslimpa som är sååå gott. Vi åt det i veckan :-)
Här vankas det kalops om en stund :-)

Härligt att du kunde få lite bär, det tackar man inte nej till...

Ha en fin kväll!
Kram

Siita sa...

Jo hon sover bra. Men hoppas hon sover bättre när inte mamma är med. Vi håller oxå på med att sluta med blöja o tutten. Blir väl återgång när hon är här.

Nett sa...

Skönt med lugna dagar med. Den där maten ser ju inte illa ut alls, det var länge sedan man åt köttfärslimpa här, får blir nån dag här framöver. Efter denna natten så blir det en kort ledighet på 2 nätter innan det är dags för jobb igen. Kram

ansepanse sa...

vad mycket bär du fått :) jättegott att ha i frysen fram i vinter, det är alltid bra att ha något att skylla på :)
Sv: några har jag nog lurat helt och hållet :D fast jag menade ju inte det för jag trodde att man kunde se på bilden, klart och tydligt, att det bara är en leksakshund
kramar

Veiken sa...

Mums i alla ändar! Vad härligt att hitta egengjord sylt till vintern. Du den där köttfärslimpan är toppengod. Nu vet jag vad jag ska ha till middag en av dom närmsta dagarna! :) Kram

Diana sa...

Oj, du har ju hunnit med en massa idag! Kul att safta och sylta, det blir speciellt när det är hemmagjort.

Sv: Meeen, är ni helt blinda?!?! ;)

Yvonne sa...

Du... det såg mumsigt ut!! Jag fattar inte heller vad det beror på att du inte kommer in... Andra kommer in och kan kommentera.Kram!

Åse sa...

Så härligt att ha egen sylt att plocka fram och hjortron som är så gott mmmm !

Carina Sjölund sa...

Klart att man inte tackar nej till lite bär :) hemkokad sylt är bara för mumma :))
Här blir det att titta på Beck i kväll, det är mina favoritfilmer :)
Ha en fin kväll vännen!
Kramen♥

Semester & Mat sa...

Trevligt med bär, mindre trevligt med blåsten. Här tar det i riktigt nu.

Ha en fin kväll!

Annette sa...

Hejsan!Oj vad du har promenerat långt igår det skulle jag också viljat göra.Men jag har jobbat hela helgen så det är gubben som har fått njutit av det vackra vädret.Vad gott med färska bär och få göra sin egna sylt.Jag har gjort liknande köttfärslimpa som dig,det blir väldigt gott.Kram vännen

Herr Nilssons Fru sa...

Oj vad bär - gott i gott!!
Den där köttfärslimpan såg redigt god ut. Har faktiskt aldrig testat att ha bacon runt - måste jag testa nästa gång:)

Kramiz

Anonym sa...

Då får vi kalla dig för krösaMita nu då. Du får göra någon god kaka så Peppe och LG får smaka. Ha det bra !

Yvonne sa...

Nu ska jag borsta bissingarna dra nattasärken på mej.så..... natti min vän och sov så gott Kram och pööösssen!

Fenixmonas sa...

Där fick jag ett bra mattips inför den kommande lördagen hos pappa! Köttfärslimpa är ju jättegott! Lika gott som hemgjord sylt! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon! Jag missade Beck! Såg The spiral och akuten.. Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

Mors,,Du är en rötgumma som bara får alla dessa bär,härligt med snälla barn..
Din limpa som ser god ut,, påminner mig om en som jag gör,en köttfärsrulltårta med bacon och västerbottenost,,smarrig,,Haé Kram.

Disa E sa...

Men så gott det där ser ut båda bär och "limpan".
Lite avis att ni än har blommor kvar.
Kram och ha en fin dag.

Diana sa...

Sv: Va, har du inte saftat och syltat hela dagen? Nu blev jag besviken... ;)

God morgon!