Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

torsdag 20 september 2012

PÅ GRÖT STÅR MAN SIG LÄNGE

Jag har börjat äta gröt på morgonen,och det var längesen kan jag säga. Men vad gott det är egentligen med havregryns gröt.Det lägger sig som bomull i magen och en klick äppelmos på,mums♥
Jag lånade bilden på nätet eftersom jag inte kom ihåg att fota tallriken med gröt. Men jag har sett flera bloggare som äter gröt till frukost,och jag tänkte att varför inte, det går ju rätt fort i micron också....
Lite sena i starten är vi i dag Peppe och jag, men nu blir det en långprommis ut i solen som behagar lysa än så länge. Kylig morgon tidigare med bara 5 plusgrader,burr....
Ses....♥

myspace comments

16 kommentarer :

Diana sa...

Den enda gröten jag gillar är mannagrynsgröt och den är ju inte så nyttig... Havegrynsgröt kommer jag nog aldrig att kunna äta, vi serverar det till de gamla och det bara vänder sig i magen när jag ser det. :(

Ama de casa sa...

Jag gillar gröt, men INTE havregrynsgröt. Det klassar jag som hästmat. Haha!
:-)

Paulahelenas sa...

Hm, jag äter inte gröt! Kommer bara ihåg kornmjölsgröten som mamma o pappa lagade då jag var i lågstadieåldern. Dom lagade den tidigare på morgonen...det var äckliga klimpar i den, usch o bläää


Här är det mulet idag o det har regnat....

Kramen

Afrodite sa...

Havregrynsgröt med smörhåla...mmm! :)
Kram till dig och tack för alla omtankar och kramar hos mig! ♥

Carina Sjölund sa...

Den gröt som jag gillar allra bäst är..... kornmjölsgröt :)

Här skiner solen oxå idag, men lite smått kyligt ändå!
Ha en härlig promenix :)
Kramen♥

Majken sa...

mannagrynsgröt ell risgrynsgröt tycker jag om.. men äter det väldigt sällan.. men det är riktigt som du skriver, man håller sig mätt länge...

hoppas du och Peppe fick en härlig morgonwalk!
kram

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Egentligen borde jag äta mer gröt än jag gör. Dvs. risgrynsgröt med en mandel i till juletid ... hehehe.

Men visst är det gott med alla sorters gröt :D

Yvonne sa...

Prova med Kiviks päronkräm,är lite mildare för magen.Är du från vettet kvinna... jag virka???!!! Nähä du den var bland mors saker.Solen är här!! Kram!

Semester & Mat sa...

Har länge ätit yougurt nu med bär och musli, men ju ruggigare det blir ute desto mer sugen blir jag på något varmt...

Ha en fin kväll!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Gröt är inte att förakta - det gjorde jag alltid förr :)

"Gasfoot" sa...

”Smaken är som baken” som ordspråket säger.
Säkerligen är det nyttigt med gröt och säkert är också att det lägger sig som ”bomull i magen”.
Hos vissa individer gäller det att få ner det också!
Trevligt att Du har fint väder. Hos mig har det regnat i två dagar och ingen bättring är på väg.
Har haft lite strul med mitt bredbandsuppkoppling på grund av kabelbrott mellan Hedenäset och Haparanda.

Ha det skönt i det vackra solskensvädret!
Smack under den våta sydvästen.

Ama de casa sa...

sv: Hästar äter havre, va? Alltså måste ju havregrynsgröt vara hästmat :-D

Rigmor sa...

Borde nog också äta gröt, för att grunda med ordentligt...men är ingen älskare av det..jo risgrynsgröt till jul, med kanel och sirap på...och med ens känns det inte lika nyttigt som din frukost!!
Klart det skulle komma en skur idag med, men nu är en del blommor flyttade, ser ut som vildsvinen gått fram i trädgården, men det är bara frun i huset..
Å mitt i alltihop ringde det en jättetrevlig tjej från ett nytt ställe och ville att jag skulle komma på intervju på måndag!! Flyt måste det kallas, sen är det ju inte alls säkert att det blir något av det, men ändå...
Ha en skön torsdagskväll!!
Kram kram

Veiken sa...

Mmmm... jag äter havrgrynsgröt varje morgon, men jag blandar rågflingor och havregryn. 3 delar havregryn och 1 del rågflingor. Det blir lite maffigare smak då :) Kram

Siita sa...

Jag kokar rågmjöls gröt åt mej varje morgon. Har köpt något nyponpulver som jag har på för lederna. Annars gillar jag inte gröt o mjölk, men ett måste för mina knän. Kram

Roggan sa...

Äter gröt och kokt ägg varje morgon. Kram