Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

tisdag 11 september 2012

SEGT OCH ONT

Idag är det en seg morgon trots fint väder och varmt. Magen har gjort ont,och nu vet jag inte vad jag har ätit som gör att tarmfickorna säger ifrån. En förkylning sitter i kroppen men vill inte bryta ut riktigt, det är bättre att den gör det så man blir av med skiten rent ut sagt....
Vi ska ta oss ut Peppe och jag och hoppas att magen håller sig lugn...
Ses...♥

scraps in facebook

19 kommentarer :

Rigmor sa...

Men då vännen...är magen glad så är resten av kroppen glad...hur blir det då för dej?? Hoppas det ger sej under dagen, blir det bättre om du rör på dej och tarmen får arbeta??
Här är en jobbarhelg + måndag över, och jag säger...tror det var den värsta hitintills!! Demensvården...in med mer folk!! Ska nu ge mej i kast med politiken snart...tror dom att nån personal ska orka till sextiofem?? Glöm det!!
Men nu ska jag njuta av en fantastisk höstdag (förhoppningsvis), modig som få, så ska jag hänga ut tvätt också. Försöka hinna med en skogstur med kamera och svampkorg. Synd att du inte bor på promenadavstånd, tror Peppe skulle gilla vår lilla mysiga skog...
Ha en bra tisdag vännen, och var rädd om lilla magen!!
Kram kram

Dianaw sa...

Krya på dig! Hoppas att det bryter ut för att sen gå över snabbt!
Kram och god(?) morgon!

Yvonne sa...

Krya på dej!!Nu har vi 19.3+ Kram!

Nett sa...

Fya då, hoppas att du frisknar till. Här har jag lite ont i halsen faktiskt så jag tror att förkylning är på gång, men vad vet jag har ju känt så innan men det händer inget mer än så. Kram och krya på dig.

finafrun sa...

Åh vad jobbigt för dig. Hoppas det blir bättre under dagen. Kram!

Anonym sa...

Hej Mita!
Tråkigt att du har ont och besvärligt med tarmfickor lite då och då.
Jag har varit med om det ett par gånger och prövat Laktulos Meda. Ett flytande medel som hjälper till att hålla magen igång. Kanske du har använt detta eller liknande också.

Krya-på-dej-kram
från mig mellan
Frövi o Örebro

Anonym sa...

Hej du,,Nu är jag färdigfikad hos mamma..Hoppas dina magplågor ger sig fort nog,,kanske Peppeprommisen gör gott.Haé Kram.

Ama de casa sa...

Ajdå! Hoppas du mår bättre nu!
Kram

Carina Sjölund sa...

Krya på din onda mage nu vännen♥
Du ska se att promenade hjälper :)
Kramen♥

Browneyedgirl sa...

Men fy vännen <3 Fler som har problem med magen hör jag. Var rädd om dig och var extra snäll mot lilla magen nu då =)
Kramen

Åse sa...

Usch och fy krya på dig !

syren sa...

Det är jobbigt att må dåligt,hoppas att det går över snabbt! kram

Siita sa...

Krya på dej. Hoppas det går över fort. Vet ju att du haft det förr. Kram

Maria sa...

Ja fasen för allt ont som dyker upp.
Hoppas det har gett sig och att du mår bättre. Nu har jag fått igång bredbandet inne för sitta ute på verandan e inte roligt i det blåsiga vädret, får väl se hur länge de går.
Kramkram

Malin sa...

Usch, det låter inte roligt, hoppas du vaknar i morgon och känner dig bättre, både i magen och att förkylningen försvinner utan att bryt ut.
Kram

Majken sa...

Vad jobbigt för dig....
jag har problem mage.. ömsom gasig, ömsom hård, lös.. "skitprar" ;-)
men jag tar probiotika varje dag. det är nyttiga bmjölksyra bakterier som håller magen på ett bra/bättre humör.. mindre svängningar. Finns på hälokost. lifes egen probiotika är bra. Kanske ngt för dig att testa?

hopps du vaknar i morgon och mår bra!

Majken sa...

Kram ♥

Susanne P sa...

Men uj, uj, uj! Det är inte roligt att må dåligt.
Hoppas att du mår bättre nu.
Kram & krya på dej.

Mita sa...

Svar till anonym:
Jodå, jag vet att det är viktigt och hålla magen i trim när man har tarmfickor.
Jag brukar använda Movicol och det funkar bra.Men sen ibland så äter man tydligen nånting som man inte tål,och då blir det inte så bra..
Kram vännen**