Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

onsdag 12 september 2012

SEN IGEN

Idag tog vi en riktig sovmorgon Peppe och jag. Han kan verkligen snarka vidare bara han får sin mat..*L*...
Gubben stack iväg vid sextiden och då var det ganska mörkt fortfarande, så det var riktigt skönt att gotta ner sig i sängen. Han drar upp till Falun i dag, därför den tidiga avfärden.
Men nu ska vi knata ut, sen blir det såklart Maxi och veckohandling.
Ses....♥

Have A Great Wednesday

11 kommentarer :

finafrun sa...

skönt med sovmorgon! Storhandling är ju inte lika kul, men skönt också det, när det är gjort :)

Annci sa...

Mmm, visst e de gott att gotta ner sig i sängen igen när det är mörkt ute... Perfekt med storhandling,, försökte mej på det ett tag och det var ju kanonbra.. Sen bara "poff" så föll det bort igen... Hmm, dags att ta upp det igen tror jag... Tjänar ju massor på det istället för alla dessa småhandlingar...*ler*
Önskar dej oxå en härlig onsdag.
♥ kram kram ☺☺

Anonym sa...

Jag förstår nog att Peppe ligger och drar sig till långt fram på dagen !

Herr Nilssons Fru sa...

Ja minsann, hundar är som barn. En del sover till långt fram på dagen. Jag har en av varje jag. Min Ebbha( golden) hon sover gärna länge o väl:) Lillan (hennes dotter) är pigg som tusan, så snart hon hör att man rör sig så är hon redo för utgång:(

Kramiz

Majken sa...

Vad skönt med sovmorgon :-) Jag kle upp 06.30.....

Hoppas ni får en riktigt mysig dag du & Peppe :-)
Kram

Sanna sa...

Sovmorgon - det var länge sedan! hehe
Näe här snarkar ingen hund som väl är och jag är lättväckt så då hade det varit problem.
Att jag sedan snarkar är bara förtal och de kan ju säga precis vad som helst här utan att man kan försvara sig. :)

Kramisar

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Härligt med sovmorgon! :)

Diana sa...

Sovmorgon är skööönt! Speciellt när man kan somna om efter att gubben gått till jobb. :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja fy att man snart råkar ut för de där mörka morgnarna. Gillar dem inte.
Skönt med sovmorgon dock :)
Kram.

Anonym sa...

Hej du,,Nja inte var det så vidare värst kul i Uppsala,,jag var inkallad som vittne i ett mål om skadegörelse,några ungdomar som slog sönder en väntkur här utanför..Jag tyckte mest synd om dom och deras föräldrar..Haé Kram.

Nett sa...

Underbart skönt att få ligga kvar när andra beger sig, imorrn bitti skall jag ta mig en välförtjänt sovmorgon :) Kram