Välkommen till mig

Kvinna i min bästa tid här och nu, lätt "övermogen" skulle man kunna säga.
Marita heter jag men kallas Mita här på bloggen,ett smeknamn jag gav mig själv när jag var liten och inte kunde säga Marita.
Gift sen ett antal år med LG, tre barn,vuxna och utflugna sen länge.Fyra barnbarn,Amanda och Ida som är systrar och så deras lillebror Alexander, sen lille Martin. Alla säger att barnbarn är livets efterrätt,och det stämmer. Kanske för att man kan njuta på ett annat sätt av dom i lagom doser..*L*...
Hundar älskar jag och det har blivit några under alla år. Just nu har jag två stycken, Peppe, en Rhodesian ridgeback, och sen lille Bamse en engelsk cockerspaniel.
Mitt motto är "lev här och nu" morgondagen vet man förbaske mig ingenting om..**

fredag 21 september 2012

SMAKER SOM VIN NÄSTAN

Eller lite åt det hållet kanske i alla fall. När jag läste om Icas potatispåsar med smakbeskrivningar.Potatisen  ligger i lite mindre plastpåsar på ca,900g. Många spännande sorter och intressant läsning om hur den smakar och ska tillredas på bästa sätt. Visst låter det bra?
MEN, en sån påse köpte ju jag i veckan och fick slänga nästan allt. Ok att den var rosafärgad, men den var även brungrå på många ställen,inte värst aptitligt. Jag fick pengarna tillbaka utan krus,och snusmumriken som jag är lite bekant med tyckte jag kunde ta en ny påse. Men jag ville hellre ha den vanliga potatisen just då i alla fall.
Men visst, jag ska gärna prova andra sorter....

Nu ska jag puffa på Peppe,dags att gå ut i solen. Kylig morgon men ingen frost än i alla fall...
Ses....♥

26 kommentarer :

finafrun sa...

Vilken otur du hade. Jag brukar köpa de där små påsarna. Mandelpotatisen var väldigt god!

Ama de casa sa...

Vi brukar köpa småpåsar med potatis som man fixar i micron. Ganska dyr, men praktisk och god.

Yvonne sa...

Bra att du fick pengarna tillbaka!Svar:Man blir ju svittig bara av att hon skriker.Jag vet inte varför hon bär sig åt på det sättet.Hon har några svarta klor och dom är ju mycket svårare att klippa så att man inte klipper i pulpan.Kram!

attis sa...

Hej och hallå. Köttsoppan blen så god. Skönt med dessa storkok så har man i frysen för lata dar :) Här har vi sol och 9 grader varmt. Var svalare i morse. Ha en skön fredag vännen.
Kramis :)

Anonym sa...

Ja ha ! där var det något nytt borta vid potatishyllorna som jag missat tydligen! spännande jag har potatis i landet ännu så då går man ju bara förbi Men mandel potatis har jag ju inte. Ja man tycker kanske det räcker med två lotter.Jag har också två lotter och är det meningen att jag ska vinna så gör jag det på dem. Men jag har varit med sedan de startade Potkoden och ännu har jag bara vunnit småsummor som kommit in på mitt konto. Det verkar nästan omöjligt att de ska dra just vårat post nr.hoppas vi änndå får lite bättre tur med vädret den här helgen i alla fall kram från Kristina

Anonym sa...

Hej du,,Ja det var vitt ute när jag öppnade ögonen i morse..Men nu är det jättefint,inte ett moln..Plastpåsar är väl inte det bästa packmaterialet för potatis,eller?.Lyssna inte för mycket på snusmumriken...Haé Kram.

RackarTuss sa...

Jag gillar mandelpotatis lite extra, men köper alltid det som ligger i potatis lådan.... ja ja

Herr Nilssons Fru sa...

Jag köper alltid vanlig potatis och sötpotatis:) har aldrig testat sånna påsar.

Sol?? de har vi inte idag, här regnar de minsann så vi blev en aning blöta på skogpromenaden idag:)

Kramiz

Siita sa...

Hejsan. Inget regn idag än, men radion lovade rikligt i natt. Hoppas graderna inte sjunker mer för då blir det väl snö. Kram

Anonym sa...

Jag tar och tittar på Peppe för han tittar ju på mig Hi Hi !! Kramiz !

Veiken sa...

Allt är inte guld som glimmar! Det finns nog potatis i lägre prisklasser som är toppengoda. Kram

Anonym sa...

Kväller..Ja den funkar kanonbra,har nu kört den i 6 timmar och svampen känns torr..Ja det ser för jävligt ut på dom nu övergivna lägerplatserna,,så om det ska bli någon städning så hamnar väl det på markägaren,som är oskyldig men troligen åker på det jobbet ändå..Inte kul..Haé Kram.

Yvonne sa...

Jag försöker också göra så.Men det är inte lätt med en hund som blir hal som en ål.Strax ska jag inta sängen.Är trött efter allt joxande med datorn.Internet försvann stup i kvarten.Fick ringa efter support på telenor.Stor nattakram och PÖÖSS!

Fenixmonas sa...

Himla oyur du hade...bra att prova något annat kanske...
Ge din röst till Biggan denna dag! Kramiz

Yvonne sa...

Godmorgon1 Jag såg inte filmen på 4an.Jag får kontakta Telenor igen,jag får det att fungera om jag tar bort sladden till IPtelefonen. Ha en bra dag! Morgonkram!

Anonym sa...

gillar inte o köpa förpackade grönsaker eller frukt vill gärna se att de är färska

Camilla sa...

Kul med olika sorter. Bara dom går att äta så ;)
Bra att du fick tillbaka pengarna.
-1 grad hade vi det i går kväll klockan 22.
Kram!

RackarTuss sa...

Hej, tack för hjälpen med mina bloggtankar.

Kram

Rantamor sa...

Läste din presentation av dig själv och kunde verkligen jämnföra med mig själv, verkligen likt.
Här är det två ryggop. och en ständig värk och bergådalbana vad gäller rygghe...tet..
Trist, trist.

Här har vi haft -4 inatt så gräsmattan är ännu vit av herr frost.
Men vad har vi annat å vänta.
Bara solen börjar värma på ska jag ta med mig Rantafar ut i svampskogen, skönt med en skogspromenad.

Tjingelingen från norr.
Förresten glömde kolla var du bor...hahaha.

Rantamor sa...

Örebro...ja då ÄR det hälsningar från Norr...

Tjingeling.

Semester & Mat sa...

Ojdå köpte mig också en sådan påse i veckan, mest för att den vanliga från Ica var slut. HAr inte smakat den ännu...

Ha en fin lördag!

Semester & Mat sa...

Ojdå köpte mig också en sådan påse i veckan, mest för att den vanliga från Ica var slut. HAr inte smakat den ännu...

Ha en fin lördag!

Åse sa...

Bra service att ge pengarna tillbaka, här kan vi enbart skryta med grå himmel ! Kram kram

Annette sa...

Ja potatis är jag kräsen på skulle inte finnas så mycket att välja på.Man blir ju snurrig i bollen av alla sorter.Nej tacka vet jag förr när det fanns lite att välja på.Idag regnar det och vi som hade tänkt åka till Kopparbergs marknaden.Men det ska visst bli bättre i morgon så det får väl bli en tur då.Få se om man lyckas få ut tjejerna på en sväng i skogen sedan idag.Ha en skön helg du också.Kram vännen

Rigmor sa...

Nja...jag gör nog som du...håller mej till lösvikten i fortsättning så jag ser vad jag får...men praktiskt att köpa tvättad i påse när man är i husbilen!!
Men du...va sjutton är det vi vaknat upp till idag?? Gråare än ett par yllestrumpor när man drar om persienn!! Å nu är ju inte jag som "alla andra" Örebroare, jag tänker inte åka till Marieberg för att fördriva dagen...får se vad dagen kommer att bjuda på!!
Ha det så gott vännen, och pussa Peppemannen lite extra från mej!!
Kram kram

ansepanse sa...

köper man potatis vill man ju att den ska vara ätbar även om det nu är annorlunda sorter och smaker
kramar